כמה המוסדיים הרוויחו והפסידו בעסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ?

המוסדיים הישראלים מחזיקים במניות מלאנוקס בהיקף של כ-360 מיליון שקל ובמניות איזיצ'יפ בכ-391 מיליון שקל ■ המרוויחה הגדולה: מגדל ביטוח

מלאנוקס דיווחה אתמול (ד') כי תרכוש את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר, ומנייתה ירדה בוול סטריט בעוד שמניית איזיצ'יפ זינקה. אתר Stocker.co.il בדק את מאזן המוסדיים בעקבות העסקה.

בשורה התחתונה, המוסדיים הישראלים מחזיקים במניות מלאנוקס בהיקף של כ-360 מיליון שקל ולכן רשמו אמש הפסד כולל של כ-18 מיליון שקל. באיזיצ'יפ מחזיקים המוסדיים במניות בהיקף של כ-391 מיליון שקל ורשמו אמש רווח של כ-56 מיליון שקל.

מגדל ביטוח היא המרוויחה הגדולה מהעסקה, למרות שהפסידה כ-6.7 מיליון שקל מהחזקתה במלאנוקס, הרוויחה 16.1 מיליון שקל מהעלייה במניית איזיצ'יפ כך שמאזנה עומד על רווח של 9.4 מיליון שקל.

באופן דומה, חברת הביטוח מנורה הפסידה 700 אלף שקל על מניית מלאנוקס, אך רשמה רווח של כ-5.6 מיליון שקל מהחזקתה באיזיצ'יפ.

לעומת זאת, לכלל ביטוח לא שיחק המזל. החברה הפסידה כ-3.8 מיליון שקל על החזקת במלאנוקס ורשמה רווח של 1.1 מיליון שקל בלבד על איזיצ'יפ, כך שמאזנה נותר שלילי.

עמיתים - המנהלים את קרנות הפנסיה הוותיקות - לא החזיקו פוזיציה במניית מלאנוקס ולכן לא נפגעו מירידת המניה, ומנגד רשמו רווח של 3.6 מיליון שקל על מניית איזיצ'יפ.