קולפלנט השלימה גיוס החולים לניסוי במוצר הג'ל לריפוי פצעים כרוניים

בקשה לקבלת אישור CE באירופה הוגשה כבר במהלך הרבעון השלישי של שנת 2015 והחברה פועלת לאיתור מפיצים במטרה להאיץ את החדרת המוצר לשוק

יחיאל טל  / צילום: איל יצהר
יחיאל טל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד קולפלנט , המפתחת מוצרים לריפוי רקמות על בסיס קולגן אנושי, הודיעה על השלמת גיוס 20 החולים לניסוי במוצר לריפוי פצעים כרוניים המוגדרים קשיי ריפוי - Vergenix. יש לציין כי החברה הגישה בקשה לקבלת אישור CE לשיווק התרופה באירופה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2015.

"שוק ריפוי הפצעים מוערך במספר מיליארדי דולרים בשנה ובכוונתנו להיות שחקן מרכזי בו", מסר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט. "סיום גיוס החולים הינו עוד אבן דרך בהבאת המוצר לשוק, כאשר תוצאות הביניים החיוביות שפרסמנו ממחישות את יעילות המוצר ויתרונותיו ביחס למידע הקיים על מוצרים מתחרים. אנו נערכים להבאת המוצר לשוק, בין היתר בקבלת אישור CE ובאיתור שותף לשיווק המוצר באירופה".

לפני שבועות מספר דיווחה קולפלנט כי במסגרת המחקר הקליני הנערך במוצר, בוצע ניתוח תוצאות ביניים, אל מול תוצאות של מוצרים אחרים אשר נמצאים בשימוש בשוק העולמי. תוצאות הביניים הראו שמרבית המטופלים, 11 מתוך 16, הגיעו בתוך 4 שבועות לסגירת הכיב המטופל בשיעור של 80%-100%, כאשר שמונה מתוך 16 המטופלים הגיעו לסגירה מוחלטת של הפצע בתוך 4 שבועות בלבד. תוצאות סופיות וניתוחן צפויות להתפרסם עוד השנה.

ניתוח התוצאות עד כה אל מול ביצועי המוצרים אחרים מלמד על שני יתרונות משמעותיים: האחד, סגירת הכיבים משמעותית מהירה יותר, כאשר 50% מהמטופלים הגיעו לסגירה מלאה של הכיבים כבר לאחר 4 שבועות. אפקט הריפוי בימים הראשונים שלאחר הטיפול שהושג בניסוי הקליני של קולפלנט מרשים לאור העובדה שבניסוי נכללו רק מטופלים בעלי כיבים כרוניים המוגדרים כקשי-ריפוי.

היתרון השני הינו שבניסוי הקליני של המוצר הרפואי, הטיפול הניתן לחולה הוא חד פעמי, בעוד שבמרבית המוצרים המתחרים נדרשים טיפולים חוזרים ונשנים. עובדה זו מקנה לקולפלנט יתרון משמעותי בעלויות הטיפול במוצר שלה, על פני מוצרים אחרים. קולפלנט ציינה עוד כי ניתוח הנתונים מתבסס על פרסומים מדעיים פומביים של החברות האחרות, ביחס למוצרים אחרים המשמשים לטיפול בפצעים, אל מול ביצועי המוצר הרפואי שלה כפי שהוצגו בתוצאות הביניים.