המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בעליות שערים, בהמשך למגמה החיובית מהשבוע שעבר. זאת, על רקע העליות בוול סטריט ובאירופה בשני ימי המסחר האחרונים. מדד המעו"ף עלה 1.15% ומחזור המסחר הסתכם בכ-582 מיליון שקל.

סוכנות הדירוג פיץ' אישררה ביום שישי את דירוג האשראי של ישראל ברמה של "A" עם תחזית יציבה, כאשר היא קובעת כי מבנה החוב הממשלתי הוא מיטבי, אולם מביעה דאגה מהמבנה הפוליטי הרעוע בישראל ומהמצב הביטחוני. לטענת הסוכנות, יחס החוב-תוצר צפוי להישאר יציב סביב 67%, ויחס זה גבוה משמעותית מחציון קבוצת הייחוס העומד על 44%.

בזירת המאקרו פורסם מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש, שהצביע על ירידה של 0.6 נקודות בספטמבר לרמה של 47.5 נקודות, רמה שמצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית במשק. נזכיר שהסקר בקרב מנהלי הרכש נערך עוד טרם האירועים הביטחוניים האחרונים. כל הרכיבים המרכזיים במדד מצביעים החודש על התכווצות בפעילות. רכיב הביקושים המקומיים רשם ירידה חדה של 5.8 נקודות ושב להצביע על התכווצות בפעילות. רכיבי הביקושים ליצוא והתעסוקה עלו החודש אך עדיין מצביעים על המשך ההתכווצות בפעילות.

בסיומו של שבוע חיובי נוסף בבורסת תל-אביב, על אף גל הטרור ששטף את מדינת ישראל, ממשיכים גם השבוע בבנק לאומי לדבוק בהמלצתם המרכזית, והיא הקטנה מדודה ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות. הסיבות, בין היתר, הן נתוני מאקרו חלשים מעט ביחס לציפיות, אשר הביאו להפחתה מסוימת בקצב הצמיחה העולמי החזוי לשנים 2015-2016. בנוסף, התוצאות הכספיות של הפירמות הכלולות במדדי המניות המרכזיים למחצית השנייה של השנה (רבעון שלישי ורביעי) צפויות להיות נמוכות יחסית.

בבנק מוסיפים עוד כי גורמי הסיכון, קרי סימני שאלה לגבי קצב הצמיחה בסין, אי ודאות לגבי תוואי הריבית בארה"ב ועוד, נותרו בעינם.

כלכלני בנק אגוד מציינים בסקירה השבועית כי "השבוע על רקע ההסלמה במצב הביטחוני ובתמיכת צפי להמשך ההזרמות הצפויות בגוש האירו, יפן וסין אנו מעדיפים להסיט כספים לחו"ל וממליצים על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל, 40% ישראל, במקום המלצתנו עד כה על חלוקה של 50%-50%. ההסלמה במצב הביטחוני נמשכת, ונותנת אותותיה גם במרכזי הקניות, להערכתנו החמרה חלילה במצב ו/או הימשכות המתיחות הביטחונית לאורך זמן צפויה להוביל לירידה בצמיחה, יחד עם השפעה שלילית על שוק המניות בארץ, התחזקות הדולר מול השקל ופתיחת מרווח הסיכון בין אג"ח ממשלת ישראל לארה"ב ל-10 שנים אשר נמצא כיום ברמות שאינן מגלמות את סיכון מדינת ישראל".

המשקיעים בוול סטריט בפרט והעולם בכלל ממתינים לנתוני מאקרו טריים מסין. ביום ב' הקרוב יפרסם הממשל את נתון התמ"ג לרבעון השלישי של השנה, כשהצפי הוא להיחלשות ל-6.5% צמיחה בחישוב שנתי, וקריאה ראשונה מתחת ל-7% מאז פרוץ המשבר הפיננסי ב-2008.

אופקו מזנקת בעקבות המלצה

קמהדע זינקה לאחר שהודיעה ביום שישי על הרחבה שלישית להסכם אספקת תרופת ה-Glassia לבקסלטה, אשר התפצלה לאחרונה מחברת Baxter (בקסטר), כחלק מההסכם האסטרטגי שנחתם עם בקסטר באוגוסט 2010. במסגרת הרחבת ההסכם, קמהדע הגדילה בכ-50 מיליון דולר את רף ההכנסות המינימליות ממכירת Glassia.

מניות טבע , אורמת טכנ' , פריגו ונייס עלו לאחר שחזרו מניו-יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים של עד 4.3%.

מניית אופקו רשמה עלייה חדה. כלכלני JP מורגן החלו לסקר את המניה לראשונה והציבו לה מחיר יעד של 14 דולר, כ-70% מעל מחיר הסגירה ביום שישי בארה"ב.

ארקו החזקות הודיעה כי החברה הבת GPM התקשרה עם צד שלישי במכתב כוונות בלתי מחייב לרכישת פעילות בתחום הקמעונאות הכוללת כ-40 אתרים בהפעלה עצמית ופעילות בתחום הסיטונאות הכוללת כ-25 חנויות המופעלות באמצעות מפעילים חיצוניים (דילרים) והסכמי אספקת דלק, בדרום-מזרח ארה"ב. היקף העסקה כ-22.5 מיליון דולר.