פלאטיני: "ספ בלאטר מנסה לחסל אותי פוליטית"

נשיא אופ"א המורחק מכל פעילות בכדורגל העולמי ל-90 יום כבר מבין כי התקוות שלו לרשת את השווייצרי על הכיסא הבכיר בפיפ"א הופכות לקלושות מיום ליום ■ בראיון לעיתון צרפתי, הוא מתגונן וטוען כי התשלום שקיבל ב-2011 מפיפ"א בסך 2 מיליון דולר היה חוקי לחלוטין

נשיא אופ"א מישל פלאטיני עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר / צלם: רויטרס
נשיא אופ"א מישל פלאטיני עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר / צלם: רויטרס

למרות שהושעה על-ידי ועדת האתיקה של פיפ"א ל-90 יום מכל פעילות בכדורגל העולמי, עד למיצוי הבדיקה שלה סביב תשלום בסך של כ-2 מיליון דולר שקיבל מהארגון העולמי ב-2011 עבור עבודה שביצע בין השנים 1999-2002, אז עבד כיועצו האישי של ספ בלאטר, כאשר לצדדים אפילו לא היה חוזה חתום לגבי התשלום הנ"ל - מישל פלאטיני טוען כי הוא "מתבייש להיגרר אל תוך הבוץ הזה", ומדגיש כי הוא היחיד ש"יכול להבטיח שפיפ"א תהפוך שוב להיות הבית של הכדורגל".

התקוות של הצרפתי, נשיא הקונפדרציה האירופית אופ"א, להחליף את בלאטר המתפטר בנשיאות פיפ"א - הפכו בעקבות הפרשה האחרונה לקלושות, גם לדבריו ("עולים בי ספקות לגבי העניין"). מחר (ג') תתקיים ישיבה שלא מן המניין של הוועד המנהל את פיפ"א, בסופה עשויה לצאת הודעה על דחיית הבחירות לנשיאות שאמורות להתקיים בפברואר הקרוב.

בינתיים, פלאטיני תקף בראיון לעיתון "לה מונד": "חבל מאוד ששמים אותי במקשה אחת עם האחרים (הנחקרים האחרונים בפרשות השחיתות של פיפ"א). עורכי הדין שלי מכירים את כל הנהלים של פיפ"א, ואם צריך נגיע עד לבית המשפט העליון לערעורי ספורט (CAS)", אמר. פלאטיני ערער על ההחלטה של ועדת האתיקה להרחיקו לשלושה חודשים לפחות (ההרחקה יכולה להתארך ב-45 ימים נוספים), כאשר גם בלאטר, שנגדו אף נפתחו הליכים פליליים בשווייץ - ספג השעיה בהיקף דומה.

"יכול להיות שבלאטר מנסה לחסל אותי מבחינה פוליטית", הוסיף פלאטיני. "אבל עדיין יש לי חיבה כלפיו, רק בגלל כל מה שעברנו ביחד".

על השאלה מדוע לא דרש לאורך כל השנים את הכסף שפיפ"א הייתה חייבת לו - השיב כי "הוא (הכסף) לא היה חסר לי. שנים לאחר מכן, הוצאתי לפיפ"א חשבונית וקיבלתי את הכסף בתוך 10 ימים ללא שום בעיה. אם הייתה בעיה - פיפ"א לא הייתה משלמת לי. שילמתי מס כחוק עבור הכסף הזה".

כזכור, אחד הדברים המחשידים לגבי התשלום המדובר הוא העובדה כי התקבל זמן קצר לפני שהחליט פלאטיני לוותר על התמודדות מול בלאטר על נשיאות פיפ"א בפברואר 2011. פלאטיני טען לאחרונה כי הדבר הזה לא רלוונטי - כי בכל מקרה הוא לא התכוון להתמודד בבחירות.