תאת השלימה את רכישת כרומאלוי ישראל בעסקה של 3.5 מיליון דולר

סכום נוסף של עד 2 מיליון דולר ישולם לבעלי המניות בחברה הנרכשת בכפוף לעמידה ביעדי מכירות

חברת תאת טכנולוגיות, שעוסקת בייצור ושיפוץ אביזרים לתעשיית התעופה, השלימה את רכישת חברת כרומאלוי ישראל (Chromalloy) בעסקה של 3.5 מיליון דולר. סכום נוסף, בהיקף של עד 2 מיליון דולר, ישולם לבעלי המניות של החברה הנרכשת, בכפוף לעמידה ביעדי מכירות שנקבעו לשנים 2015 ו-2016. תאת רכשה את החברה מידי חברת כרומאלוי העולמית, שרכשה את המפעל בישראל לפני כ-30 שנה.

תאת טכנו הודיעה על הרכישה בחודש אוגוסט, וציפתה להשלים אותה עד סוף ספטמבר.

בקופתה של תאת היו בסוף הרבעון השני של השנה 29.7 מיליון דולר. תאת טכנולוגיות ממוקמת בגדרה, ואילו החברה הנרכשת פועלת מקריית גת, ומתמחה בשיפוץ וציפוי של רכיבי מנועי סילון, וביניהם להבי טורבינות ומאווררים.

"הרכישה מאפשרת לנו להרחיב את היכולות שלנו ולהגדיל את היצע המוצרים והשירותים שאנו מציעים ללקוחותינו", מסר היום איציק מערבי, נשיא ומנכ"ל תאת טכנולוגיות. הוא הוסיף כי "לכרומאלוי יכולות ייחודיות שיאפשרו לנו להתרחב לסגמנטים נוספים, וכן להציע ללקוחותינו מכלול פתרונות מקיף. היא פועלת בשוק גדול וצומח המחייב התמחות והסמכות מרשויות בעולם. לכרומאלוי יש את ההסמכות הדרושות, הידע, הניסיון ובסיס לקוחות המאפשר את המשך הצמיחה בשוק זה.

"יציבותה הפיננסית של תאת טכנולוגיות, המוצגת במאזנה ובתזרים המזומנים הפנוי לפעילויות השקעה חדשות, מאפשרת לחברה לבצע רכישות ולהשקיע בפעילויות אשר יתרמו ליכולות החברה ולמיצובה בשוק התעופה".

תאת נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה הוא 60 מיליון דולר. בעלת השליטה בה, שמחזיקה ב-53.7% מהמניות, היא קרן פימי של ישי דוידי, שחזרה לשלוט בחברה לפני כשנתיים. פימי רכשה את החברה מכונסי הנכסים של קמן תעשיות - בעלת השליטה הקודמת בתאת - במחיר של 125 מיליון שקל ששיקף לתאת שווי של 233 מיליון שקל (שדומה לשווי הנוכחי בשקלים). מדובר במחיר שהיווה שליש מהמחיר שבו פימי מכרה את תאת, שש שנים קודם לכן.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההכנסות של תאת ב-42 מיליון דולר, והיא רשמה רווח נקי של 2.7 מיליון דולר. לפני הרכישה של כרומאלוי, תאת העסיקה כ-500 עובדים, מתוכם כ-40% בישראל והיתר בארה"ב.