גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אין לנו דם רע עם פריגו, ואני לא קורא לזה השתלטות עוינת"

מאז שרוברט קורי, יו"ר מיילן, הגיע לביקור הקצר שלו בישראל, הוא לא מפסיק להביע ביטחון בהצלחת מהלך ההשתלטות של החברה על פריגו, ולהחמיא למה שגילה כאן ■ "אני מתכנן לבנות פה יחסים ולגרום למיילן להיות יותר בולטת ממה שחשבו"

רוברט קורי / צילום: תמר מצפי
רוברט קורי / צילום: תמר מצפי

"אני מאמין מאוד בתחושת בטן. כשתחושת בטן מובילה אותך למקומות הנכונים 8-9 פעמים מתוך 10, אתה לא יכול לדאוג לגבי הפעם האחת שבה תטעה כי אתה אנושי. היה לי חשוב להגיע לישראל, להרגיש ולהבין את הלך הרוח של האנשים, ויש לי הרגשה טובה מאוד", כך אומר רוברט קורי, היו"ר הפעיל של חברת התרופות מיילן, שהחלה אתמול להיסחר בבורסה בת"א.

קורי הגיע לישראל בראש משלחת של בכירי מיילן לחגוג את הרישום הכפול שלה כאן, ובעיקר להיפגש עם גופים מוסדיים שמחזיקים במניית פריגו, ולנסות לשכנע אותם להיענות להצעת הרכש של מיילן. בשבוע שעבר, המשקיעים זכו לחיזור דומה מצד בכירי פריגו, שניסו לשכנע אותם לבחור בדיוק בפעולה ההפוכה.

בינתיים, כך נדמה, קורי לא מפסיק להחמיא לישראל ולאנשים שפגש כאן. "אני אוהב את הישירות של בעלי המניות שנפגשנו איתם, זה הסגנון שלי", הוא אומר. "כשאנו מתרחבים גלובלית, ישראל זה המקום הטבעי הבא שלנו, איך אפשר לא להסתכל על ההזדמנויות שיש כאן? אני נרגש להמשיך וללמוד אותן וזה לא יהיה הביקור האחרון שלי. נראה לי שהביאו לכאן בכוונה את סופת האבק, כדי שאצטרך לחזור שוב ולראות את תל אביב באמת", הוא צוחק.

הרגשת שהצלחת לשכנע את המוסדיים הישראלים?

"בהחלט. יש לי ולהם משהו במשותף: שקיפות. אני אוהב מתמטיקה כי אי אפשר לנצח אותה: 1 ועוד 1 זה תמיד 2. כשמפרידים את זה מהרגשות ומשאר הרעש, בסופו של יום, משקיעים מחפשים יצירת ערך. מה שאהבתי במשקיעים הישראלים שפגשתי זו המנטליות של השקעה לטווח ארוך. זו גם הסיבה שהיה לנו חשוב להתחייב שגם אם לא נשיג את פריגו לא נעזוב. אני מתכנן לבנות פה יחסים ולגרום למיילן להיות יותר בולטת ממה שחשבו. אני חושב גם שהמשקיעים העריכו את האסטרטגיה של מיילן כחברה עצמאית, ושבניגוד לחברות אחרות אנחנו לא תלויים בהזדמנויות חיצוניות כמו רכישות להשגת צמיחה".

"כל מה שפאפא עשה, עזר לנו"

על כוונתה לרכוש את פריגו הודיעה מיילן לפני כחצי שנה. כעבור כשבועיים הודיעה טבע על כוונתה לרכוש את מיילן, וכך נוצר לו מעין קרב פארמה משולש, כשבשני המקרים הנרכשת הפוטנציאלית מתנגדת בתוקף לאפשרות שתירכש. קורי היה מתנגד קולני לעסקת טבע למרות הפרמיה שהיא הציעה לבעלי המניות של מיילן, ובסופו של דבר השיג את מבוקשו. טבע זנחה את עסקת מיילן לטובת רכישת אקטביס - החטיבה הגנרית של אלרגן.

ניהלת מאבק קשה נגד ניסיון ההשתלטות של טבע. אתה יכול להבין לליבם של מנהלי פריגו שעושים דבר דומה נגד מיילן?

"אני לא מסכים שהיה לי מאבק קשה מול טבע. הדיונים שלי עם טבע היו פומביים והדעות שלי היו שקופות. אם ארז (ויגודמן, מנכ"ל טבע) היה פונה אליי באופן פרטי, הייתי נותן לו את כל המידע באופן פרטי, אבל ברגע שזה פומבי, לא הייתה לי ברירה אלא להגיב באופן מפורט ופומבי. זה שונה מהמצב עם פריגו. ברמת הדירקטוריון, אי אפשר לקחת הבעת עניין ולקפוץ למסקנה שזו הצעה אמיתית - זה לא היה קרוב אפילו להצעה המחייבת שלנו לפריגו. אני ידעתי איפה אני עומד עם טבע ויכולתי לבטא זאת.

"אני קצת מאוכזב מהצד של פריגו, כי חשבתי שהמינימום זה לנהל דיאלוג לטובת בעלי המניות. אם אתה יו"ר ומנכ"ל, הפוזיציה הזו מביאה איתה אחריות. זה לא שונה ממה שהיה לי עם ארז - והייתי ממשיך איתו בדיאלוג.

"ההתנהלות של ג'ו (פאפא, מנכ"ל פריגו) מאכזבת, ומאוד מאכזב מבחינתי שהדירקטורים העצמאיים בפריגו לא דוחפים אותו לדיאלוג. היו לג'ו שישה חודשים להציג סיבה מוצדקת להיעדר הדיאלוג הזה: לתת לבעלי המניות עסקה חלופית, להוסיף עוד פלוס לאסטרטגיית הפלוסים של פריגו. זה לא קרה. במקום זה, הוא הוריד את הרווח למניה ל-2016 ביחס לקונצנזוס, הודיע על קיצוץ עלויות, קיצוץ 800 עובדים ורכישה עצמית של מניות. זה לא ייאמן.

"כל מה שהוא עשה למעשה עזר לנו, כי אם עסקת מיילן כל כך רעה, והוא אמר שהייתה התעניינות מחברות אחרות, איך זה שאין 'אביר לבן'? (כלומר, חברה אחרת שתרכוש את פריגו, ש' ח' ו'), כנראה שמיילן משלמת מכפיל כה גבוה שאף אחד לא יכול להתקרב".

למרות הדברים הללו, קורי עדיין מצפה ומקווה שבימים שנותרו להשלמת הצעת הרכש (עד ה-13 בנובמבר) יפתח הדיאלוג שלא נערך בחצי השנה שעברה. "אני מצפה שג'ו ידבר איתי כשהוא יבין שאני מקבל מעל 50%. הכי טוב לשבת לשולחן יחד ולדון מה המצב הטוב ביותר לעובדים ובעלי המניות של שתי החברות, ולייצר ודאות", הוא אומר. "עם זאת, אני לא מחכה לו יותר. ברגע שנגיע ל-50%, אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רואים לנכון".

זה המקום להזכיר כי במקרה של היענות של 50%-80% מבעלי המניות להצעת הרכש של מיילן, פריגו תהפוך לחברה בת של מיילן. אם ההיענות תהיה גבוהה יותר מיילן תזכה בבעלות מלאה על פריגו, ואם רף התמיכה לא יעבור את ה-50% פירוש הדבר הוא שהצעת הרכש נכשלה.

נניח שתצליח ותגיעו ליותר מ-50%. האם אחרי כל הדם הרע, תצליחו לעבוד בשיתוף עם הנהלת פריגו?

"אין דם רע, ואני לא קורא לזה השתלטות עוינת. אולי 'השתלטות עקשנית' - קטגוריה חדשה. הם בחרו להירשם כחברה באירלנד, ולפי החוקים באירלנד, הנהלה ודירקטוריון לא יכולים למנוע מבעלי המניות להיענות להצעת הרכש. הם לא עשו כלום בחצי השנה האחרונה, אבל כן עשו הכל למנוע מבעלי המניות שלהם לקבל את ההצעה, ותבעו אותנו בכל מקום בעולם. הם יודעים את החוקים. אולי הם מתוסכלים, אבל אני לא, העסקה מצוינת ומדברת בעד עצמה".

למה להתעקש על פריגו? אין עסקאות אלטרנטיביות שאפשר לבצע בהסכמה?

"גם בעלי המניות שאלו אותנו למה לא לעשות כמה עסקאות קטנות במקום? תמיד קיימת האפשרות הזאת. דנו בנושא לפני האסיפה הכללית שלנו בסוף אוגוסט (בה תמכו בעלי המניות של מיילן בעסקת פריגו, ש' ח' ו'). אמרנו לבעלי המניות: מבחינת הרווח, זה צעד אחד אחורה, שמייצר לנו הזדמנות עצומה בעתיד. אנחנו לא רוכשים את פריגו בזכות האסטרטגיה שלה כחברה עצמאית. נכון, היא עשתה עבודה פנומנלית עד היום, אבל צריך להזכיר לג'ו שביצועי עבר אינם בהכרח אינדיקציה לעתיד. אנחנו לא מנסים לגנוב לך את החברה, ומציעים לך את אחד המכפילים הכי גבוהים ששולמו בתעשייה. מה שנעשה עם הנכס שונה ממה שאתה תעשה. אני חושב שהאסטרטגיה העצמאית של פריגו לא משכנעת כלל, ואסטרטגיית הצמיחה המשולבת שלנו הרבה יותר חזקה".

רכישת פריגו היא צעד שנועד לשמר את העצמאות של מיילן בסביבה של מיזוגים ורכישות?

"אמרו את זה כשהייתה הסיטואציה עם טבע. זה לא נעשה מנקודת מבט הגנתית, לא הייתי צריך בשביל זה את פריגו. זה מגיע בעקבות שנתיים-שלוש של דיונים של ג'ו, הת'ר (ברש, מנכ"לית מיילן) ושלי. זה מהלך הגיוני. אפילו ג'ו אמר שמיילן חברה טובה. הוא אפילו קנה מניות באופן אישי ברבע מיליון דולר - זה הרבה כסף ולא משנה כמה כסף יש לך! אחרי שטבע עזבה את התמונה, הוא שינה את הטון. אם השקעת רבע מיליון דולר ולא עשית שיעורי בית, איך אפשר לסמוך עליך עם כסף של בעלי המניות? אתה לא יודע לעשות דיו דיליג'נס? זה מראה על חולשה כמנהיג. אני גם חושב שהוא והדירקטוריון שלו לא הבינו את המשמעות של רישום באירלנד, ונדהמו".

פריגו אומרת: למה שנסתבך עם חברה כמו מיילן, שיש לה ממשל תאגידי בעייתי.

"ממשל תאגידי לפי החוק האירי זה לא להפריע להצעת רכש לבעלי המניות שלך. אתה יכול לבוא ולהראות את התעודה עם הציונים שלך (בניגוד למיילן, פריגו זוכה לציונים גבוהים בממשל תאגידי, ש' ח' ו'), אבל ההתנהלות שלך מראה משהו אחר: הם אפילו לא נפגשו איתנו כדי לבוא לבעלי המניות עם תמונה מלאה, ופנו להליכים משפטיים נגדנו. אז להסתמך על ציונים, או על מעשים?".

טענה אחרת של פריגו היא שהיא ראויה למכפיל גבוה יותר, על בסיס מכפילים היסטוריים ומשום שהיא חשופה יותר לעסקים הצרכניים.

"זה מזכיר לי מישהו שאומר 'אתה צריך לחבב אותי יותר'. הנהלה צריכה להתמקד בהגדלת הרווחים, לא לשים דגש על 'כמה אוהבים אותי'. זה הפגם הגדול ביותר לדעתי באסטרטגיה העצמאית של פריגו: היא אומרת לבעלי המניות שלה, אני עושה את שלי, עכשיו אתם תעשו את שלכם ותשמרו על המכפילים הגבוהים שלי, תמשיכו לאהוב אותי. זה מגוחך. אין לחברה שליטה על זה. שם לא צריך להיות הפוקוס של ההנהלה.

"עכשיו היה רי-בייסינג (rebasing) משמעותי בכל סקטור התרופות (כלומר, חזרה של מניות הסקטור לכיוון מחירי הבסיס שלהן, ש' ח' ו'). גם אם לפריגו יש מכפיל גבוה יותר מקבוצת ההשוואה, זה בוודאי לא יהיה ברמה שהייתה קודם. בעלי המניות של פריגו מסתכנים בירידה משמעותית במניה כי ההצעה שלנו שומרת את המניה במחיר גבוה. למשקיעים מוסדיים יהיה קשה להסביר למי ששם אצלם כסף למה הם בחרו לא להיענות להצעה שלנו, שנותנת להם ערך ביד, לטובת משהו פוטנציאלי. יש להם פה הזדמנות גם לקבל כסף, וגם להשתתף בשינוי הממשל התאגידי בחברה המשולבת פריגו-מיילן (הכוונה להצבעת האסיפה בנוגע לביטול מנגנון גלולת הרעל ומינוי הדירקטורים במיילן, ש' ח' ו')".

"אני רוצה תמלוגים מאלרגן"

בוא נחזור לטבע. כחלק מההתנגדות שלך לעסקה, פרסמת מכתב פומבי שכתבת לויגודמן ובו כתבת שלטבע יש "תרבות לא מתפקדת". למה התכוונת?

"אני מדבר על המהומה, המהלך של ההדחה של ג'רמי לוין (מנכ"ל טבע הקודם, ש' ח' ו'). יש מספיק מידע שמדבר בעד עצמו".

אם טבע הייתה רוכשת את מיילן, אתה אישית היית זכאי למצנח זהב של מעל 70 מיליון דולר. זה משהו שלקחת בחשבון במהלך אותה תקופה?

"בכנות? לא. זה לא מה שמניע אותי, כל מי שמכיר אותי יודע. אני חושב שמנהיגות - גם ברמה הממשלתית, למשל - זה לייצג את האנשים, לא את האינטרס האישי. את צודקת, הייתה לי הזדמנות להרוויח משמעותית באופן מיידי, אבל האחריות שלי היא לבעלי המניות, לעובדים ולכולם, וזו אחריות כבדה מאוד".

מה דעתך על עסקת טבע-אלרגן?

"דבר ראשון, אני רוצה תמלוגים מאלרגן", הוא צוחק. "אני חושב שבשביל מה שטבע חיפשה, אלרגן היא ההזדמנות הטובה יותר עבורם. טבע רצתה גשר פיננסי לכמה שנים, אלרגן בדיוק שינתה את הפרופיל שלה, כך שהייתה הזדמנות טובה למוכרת וכנראה גם לקונה. למיילן יש אסטרטגיה של צמיחה חזקה, והיא לא פלטפורמה שאמורה לשמש כגשר פיננסי למישהו אחר".

כחלק מניסיון ההשתלטות, טבע רכשה 4.6% ממניות מיילן, שכרגע היא מופסדת עליהן "על הנייר" כ-570 מיליון דולר. "מבחינתי, ההתייחסות לכל בעלי המניות היא זהה", אומר קורי כשהוא נשאל איך טבע כבעלת מניות. "מה שמבדיל ביניהם הוא המעשים שלהם, והם מגדירים את עצמם. אני יודע שאנשים מפקפקים בשיקול הדעת של טבע על כך שרכשה כל כך הרבה מניות של מיילן. לזכותם ייאמר שזה הפסד רק 'על הנייר'. זה יהיה הפסד אם הם ימכרו את המניות בשלב זה. כל עוד טבע מאמינה במיילן ובאסטרטגיה שלה, היא לא בהכרח חייבת להכיר בהפסד הזה".

"מרגיז אותי שג'ו פאפא בחר לשחק רולטה רוסית עם חיי העובדים בישראל"

אחד החששות הגדולים שמייצרת עסקת מיילן בכל הנוגע לישראל קשור בחשש מפני פיטורי עובדים של פריגו בארץ. לפריגו 1,200 עובדים בישראל, בעיקר במפעליה בדרום הארץ, והחשש הוא שלאחר הרכישה החברה תוותר על חלקם לטובת העברת הפעילות להודו. הנושא הגיע גם לדיון בוועדת הכספים של הכנסת, שם הגדירה ח"כ שלי יחימוביץ' את האפשרות הזו כ"פיגוע".

מה יש לך לומר לעובדי פריגו בישראל?

קורי: "את יודעת מה הכי מרגיז אותי בהתנהלות של ג'ו? כמנהיג, הוא לא צריך להביא את העובדים שלו למצב של פחד. זה לא הוגן כלפיהם לשים אותם באי ודאות. כל הקלפים בידיים שלו והוא בוחר לשחק רולטה רוסית עם חיי העובדים? לדעתי זה ניצול של כוח, ואני כועס כי אין בכך שום צורך. אנחנו גאים בצמיחה שלנו במיילן. צמחנו לא באמצעות קיצוץ עובדים ובכל עסקה שביצענו הוספנו עובדים לחברה.

"אסטרטגיה אמיתית היא להצמיח את השורה העליונה. אם לא צומחים, ומתחילים לקצץ - זה סימן לחולשה. אנחנו ידועים ביחס שלנו לעובדים, וחבל על כל הרעש ועל איך שניסו לצייר אותנו בהקשר הזה".

מיילן - Mylan

עיסוק: חברת תרופות, מפתחת בעיקר תרופות גנריות

מיקום: הוקמה במערב וירג'יניה (ארה"ב), כיום רשומה כחברה הולנדית ובעלת מפעלים ברחבי העולם

שנת הקמה: 1961

מספר עובדים: כ-30,000

מנכ"לית: הת'ר ברש

יו"ר: רוברט קורי

שווי שוק: 22.9 מיליארד דולר

הכנסות בין ינואר לספטמבר 2015: 6.9 מיליארד דולר

רווח נקי בין ינואר לספטמבר 2015: 653 מיליון דולר

רוברט קורי

תפקיד: יו"ר פעיל של מיילן מ-2012

תפקידים קודמים: סגן יו"ר מיילן, מנכ"ל מיילן מ-2002 עד 2012, לפני כן היה יועץ פיננסי עצמאי

השכלה: תואר בהנדסת תעשייה מאוניברסיטת פיטסבורג

עלות שכר ב-2014: 22.5 מיליון דולר

עוד כתבות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות