אלביט הדמיה מבקשת להדיח את כפיר וקלסי מפלאזה סנטרס

בחודש שעבר הודחו השניים מדירקטוריון החברה האם אלביט הדמיה, וכעת ייתכן שיודחו גם מהחברה הבת. זאת, לאחר שביקשו לקרוא תיגר על הדירקטורים הנתמכים בידי קרן יורק, ובראשם היו"ר רון הדסי

רון הדסי יואב כפיר / צילום: איל יצהר
רון הדסי יואב כפיר / צילום: איל יצהר

האם שלומי קלסי ורו"ח יואב כפיר יידחו בקרוב גם מדירקטוריון פלאזה סנטרס, לאחר שהודחו בחודש שעבר מדירקטוריון החברה האם אלביט הדמיה? התשובה לשאלה זו תתקבל כנראה בחודש הבא, במסגרת אסיפה ככלית מיוחדת של בעלי מניותיה, שתכנס פלאזה סנטרס ב-17 בדצמבר.

באסיפה יידרשו בעלי המניות להצביע על שתי הצעות החלטה: הראשונה להדיח את קלסי מתפקידו כדירקטור בחברה, והשניה להדיח את כפיר מתפקידו כדירקטור.

את הדרישה לכינוס אסיפת בעלי המניות הגישה כאמור חברת ההחזקות אלביט הדמיה, שמחזיקה ב-44.9% מחברת הנדל"ן פלאזה סנטרס, ותמיכתה בהצעות ההחלטה אמורה להספיק כדי להדיח את השניים מתפקידם.

עם זאת, לא מן הנמנע כי תתבצע בקרוב פניה לבית המשפט בניסיון לעצור את קיום האסיפה.

קלסי וכפיר שימשו עד כה כשניים מתוך ארבעת נציגי בעלת השליטה בדירקטוריון פלאזה סנטרס, אולם הודחו כאמור לאחרונה מדירקטוריון אלביט הדמיה לאחר שביקשו לקרוא תיגר על הדירקטורים הנתמכים בידי קרן יורק, ובראשם היו"ר רון הדסי.

קלסי וכפיר תמכו בדרישת שני דירקטורים הולנדים להדיח את הדסי מתפקיד יו"ר פלאזה סנטרס ומכאן החל מאבק בין הדסי, שנתמך בידי יורק, ובין כפיר שנתמך בידי קרן די.קיי, שהיא בעלת המניות השניה בגודלה באלביט הדמיה.

באסיפת בעלי המניות האחרונה של אלביט הדמיה, הצליחה יורק לאשר הצעה לצמצום מספר הדירקטורים הרגילים לארבעה בלבד ולהביא לבחירתם של כל ארבעת המועמדים שהומלצו על ידה.

כעת , מבקש הדסי להשלים את המהלך עם פיטוריהם של כפיר וקלסי גם מדירקטוריון פלאזה סנטרס. קרן די.קיי, שמחזיקה בכ-26% ממניות פלאזה, צפויה להתנגד להצעה, אולם פערי האחזקות בינה לבין אלביט יקשו עליה למונעה.