יציבות חתמה את המסחר במט"ח לקראת דוח התעסוקה

הדולר ירד קלות ל-3.886 שקלים; האירו עלה ל-4.228 שקלים ■ האם דוח התעסוקה לאוקטובר יגזור העלאת ריבית בארה"ב עוד השנה?

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

יציבות חתמה היום (ו') את המסחר בשוק המט"ח המקומי לקראת פרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אוקטובר. הדולר ירד קלות ל-3.886 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.15% ל-4.228.

ניכר כי סוחרי המט"ח, כעמיתיהם בשוקי המניות והאג"ח, ממתינים בדריכות למשרד העבודה האמריקאי, שיפרסם את דוח התעסוקה ב-15:30 שעון ישראל.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 179 אלף משרות לאחר הוספה של 142 אלף משרות בלבד בספטמבר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 5.1%, קרוב מאוד למצב המוגדר על ידי הפד כ"תעסוקה מלאה".

נגידת הפד ג'נט ילן העידה השבוע בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס ודיברה על הרגולציות והפיקוח בתחום הבנקאות, אך גם אמרה בפירוש כי העלאת הריבית בדצמבר עדיין על השולחן. היא טענה כי "הסיכונים הנובעים מהטלטלה בכלכלה הגלובלית קטנו מאוד". לדבריה, הביצועים של הכלכלה האמריקאית טובים. דברים אלה מחזקים את ההערכות כי ייתכן שהפד בדרך להעלות את הריבית, לראשונה מאז 2006 - וכמובן לחזק את המטבע האמריקאי.

בבנק אגוד משרטטים היום גבולות גזרה טכניים לדולר-שקל. על פי כלכלני הבנק, נקודות התמיכה מצויות ב-3.78 שקלים ו-3.746 שקלים, בעוד שנקודות ההתנגדות מצויות ב-3.9316 שקלים ו-3.97 שקלים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]