לתשומת ליבו של סלבישה יוקאנוביץ': לא רק על מכבי ת"א יש "עומס"

מאמן האלופה התלונן על שיבוץ המשחקים הצפוף של קבוצתו, אך ארבע קבוצות אחרות ששיחקו בצ'מפיונס ליג ביום רביעי חזרו אל הליגה שלהן כבר בשבת; 44 מתוך ה-48 שהשתתפו ביום חמישי בליגה האירופית יזכו אף הן למנוחה של יומיים בלבד

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי ת"א / צלם: שלומי יוסף
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי ת"א / צלם: שלומי יוסף

לא בפעם הראשונה העונה, במכבי ת"א המשיכו גם אתמול (שבת), לאחר ניצחון הליגה על מכבי נתניה (1-2), להתלונן על שיבוץ המשחק בסמוך להתמודדות הקבוצה בליגת האלופות ביום רביעי מול פורטו, כאשר בין המתבטאים נגד ההחלטה ניתן למנות את כוכב הקבוצה ערן זהבי, בראיונות שונים שהעניק לכלי התקשורת, ואת המאמן סלאבישה יוקאנוביץ'.

האחרון מצוטט כך באתר הרשמי של האלופה: "אני לא מבין למה שיחקנו היום. היינו יכולים לשחק ביום שני לאחר ששיחקנו ביום רביעי. זו לא ניהול לו"ז מקצועני לפי דעתי. יש לנו הרבה שחקנים בנבחרת הלאומית ששיחקו 10 משחקים יותר מכל השאר. אם מישהו יכול להסביר לי למה שיחקנו בשבת ולא מאוחר יותר אני אשמח לשמוע. כשנתחיל לשחק את אותו מספר משחקים של הקבוצות האחרות, אני בטוח שאתם תראו יכולת יותר טובה".

עם זאת, הענקת מנוחה של יומיים בלבד בין משחקים היא בטח לא משהו שהומצא בכדורגל הישראלי: מבין 16 הקבוצות ששיחקו בצ'מפיונס ליג ברביעי האחרון, ארבע נוספות מלבד מכבי נאלצו לחזור לליגות שלהן כבר אתמול (צ'לסי, ולנסיה, לברקוזן ובאיירן מינכן).

מעבר לכך, מתוך 48 קבוצות ששיחקו ביום חמישי האחרון במפעל המשנה של אופ"א, הליגה האירופית - 44 יקיימו במהלך היום (א') את משחקי הליגה שלהן. הקבוצות היחידות שיזכו ל"התחשבות" וישחקו רק במהלך יום שני הן אפועל ניקוסיה הקפריסאית, קבאלה (אזרבייג'אן), בראגה ובלננשש הפורטוגליות (פורטוגלית אחרת שמשחקת בליגה האירופית, ספורטינג ליסבון - תשחק היום).

יש לציין כי החל מאמצע השבוע הבא נכנס הכדורגל הבינלאומי לפגרת נבחרות. באירופה יתקיים פלייאוף העלייה ליורו 2016, כאשר גם לנבחרת הצעירה של ישראל יש שתי משימות: המשחקים ביום חמישי הקרוב וביום שלישי בשבוע הבא מול הונגריה ופורטוגל במסגרת מוקדמות יורו 2017 עד גיל 21.