"אחרי החגים" כבר כאן: כמה זמן נוסף לכם על הכביש?

על פי נתוני וויז, שדוגם כ-33 צירי תנועה מרכזיים בישראל, רק בשליש מהכבישים נרשמה הרעה ביציאה מהחגים, בהשוואה לזמן הנסיעה ביציאה מהחגים בשנה שעברה

בחודש שאחרי חגי תשרי עמוסים, זהו זמן טוב לבדוק מה השתנה בזמן הנסיעה בכבישי ישראל מדי בוקר - החודש מול החודש שלפניו. אילו צירי תנועה הופכים ליותר ויותר פקוקים במבחן רב שנתי, ובאילו צירים התנועה דווקא זרמה יותר בקלות בהשוואה בין חודש החגים לחודש שאחריו.

על פי נתוני וויז, שדוגם כ-33 צירי תנועה מרכזיים בישראל, רק בשליש מהכבישים נרשמה הרעה ביציאה מהחגים, בהשוואה לזמן הנסיעה ביציאה מהחגים בשנה שעברה. בשמונה כבישים מתוך הרשימה (פחות מרבע), משך זמן הנסיעה התארך בלמעלה משתי דקות בחודש החולף, לעומת אפקט היציאה מהחג בחודש המקביל בשנה שעברה.

מנגד, ב-13 כבישים ההלם שאחרי החגים היה רגוע יותר. הפער בזמן הנסיעה לעומת חודש החגים הפתוח היה נמוך יותר בשתי דקות לפחות בהשוואה לחודש המקביל בשנת 2014.

הנתונים בדקו כאמור את חודש היציאה מחגי תשרי בשלוש שנות המדד עבור כל מסלול ומסלול - בשנת 2013 (אוקטובר מול ספטמבר), בשנת 2014 (נובמבר מול אוקטובר) וב-2015 (אוקטובר מול ספטמבר).

ללא שינוי של ממש

ההכבדה המשמעותית ביותר בהשוואה לשנים עברו היא בקו אריאל-תל אביב (מגדלי עזריאלי). זמן הנסיעה באוקטובר 2015 (חודש כמעט ללא ימי חג) בין אריאל לתל אביב בשעות הבוקר עמד על 97 דקות - תוספת של 36 דקות לעומת ספטמבר (רווי חגים). בשנה שעברה זמן הנסיעה חודש אחרי החג התארך ב-19 דקות "בלבד".

ייתכן שההרעה בחודש האחרון במצב הביטחוני השפיעה על הנסיעה מאריאל לגוש דן, בשל המחסומים בכניסה לקו הירוק.

מנגד, פער דו-ספרתי חיובי נמצא בשלושה מסלולים, כולם גם כן אל תוך העיר תל אביב - מראש העין, מאשדוד ומקרית השרון בנתניה אפקט "אחרי החגים" היה יחסית טראומטי פחות מבשנה שעברה. מנתניה מדובר על תוספת של ארבע דקות בלבד (18 פחות מהתוספת שנראתה אשתקד), ומראש העין ואשדוד בילו הנהגים על הכביש עוד תשע דקות (11-12 דקות פחות).

אבל בשורה התחתונה, במרבית הכבישים קשה להצביע על שינוי של ממש. בלא פחות מ-22 כבישים שנבדקו - המהווים כשני שליש מהבדיקה שלנו - הפרשי הנסיעה בחודש שאחרי החגים בשנת 2015 מול שנת 2014 עמד על פערים של פלוס-מינוס 2 דקות בלבד.

שינוי בזמן הנסיעה
 שינוי בזמן הנסיעה