צפו: "להב"ה זה דאע"ש עם כיפה, קו-קלאס-קלאן יהודי, זבל"

מהומה בדיון בוועדת הפנים בהשתתפות יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ■ גופשטיין: "אני לא עובר על החוק אבל אומר דברים מעצבנים שחברי הכנסת מפחדים לשמוע, אבל ברוך השם האהדה שלנו בציבור גוברת, ומזה הם מפחדים, שאנחנו נהיה פה בכנסת והם לא יהיו"

בנצי גופשטיין בכנסת / צילום: מהוידא
בנצי גופשטיין בכנסת / צילום: מהוידא

חברי כנסת מהמחנה הציוני, ממרצ ומהרשימה המשותפת התעמתו הבוקר (ג') עם יו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בנצי גופשטיין ודרשו לאסור עליו לדבר במהלך ישיבה של ועדת הפנים של הכנסת, שדנה לבקשת חברי כנסת מהאופוזיציה באפשרות להוציא את הארגון מחוץ לחוק.

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד), לא הגיע לדיון, ובמקומו ניהל את הישיבה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שביקש לאפשר לגופשטיין להגיב לדברים שהופנו כלפיו. בנקודה זו פרצה מהומה בדיון: חברי הכנסת שנכחו באולם ניסו למנוע ממנו לדבר, וסמוטריץ' בתגובה ביקש מהסדרנים להוציא את יואל חסון ואיציק שמולי מהמחנה הציוני, ואת תמר זנדברג, מיכל רוזין ועיסאווי פריג' ממרצ.

שמולי תקף את גופשטיין ואמר כי הוא "דאע"ש עם כיפה". לדבריו, "הטירוף והשיגעון בישראל חוצים גבולות. עצם העובדה שארגון הטרור להב"ה לא הוצא מחוץ לחוק היא אות קלון למדינה ולממשלת ישראל". חברי הכנסת ממרצ טענו כי גופשטיין קרא לעבר פריג' "מחבל", אולם סמוטריץ' השיב כי לא שמע קריאה שכזו.

"אני בטוח שחסון לא רוצה שהבת שלו תצא עם ערבי"

אחרי הוצאתם של הח"כים אמר גופשטיין: "מי שמפחד פה במדינה, מי שמפחד בירושלים, מי שנרצח פה יום-יום - אלה יהודים, לא ערבים. ערבים לא מפחדים להסתובב פה. כשאנחנו בכיכר ציון אנחנו שומרים על הבנות, זה התפקיד של הכנסת".

גופשטיין הוסיף: "אני בטוח שחבר הכנסת חסון לא רוצה שהבת שלו תצא עם ערבי. לזה אנחנו דואגים. אנחנו בליווי צמוד של המשטרה, לא עברנו על שום חוק, הם מחכים לרגע שאני אעבור על החוק כדי שיעצרו אותי אבל אני לא עובר על שום חוק. אני אומר דברים מעצבנים שחברי הכנסת מפחדים לשמוע, אבל ברוך השם האהדה שלנו בציבור גוברת, ומזה הם מפחדים, שאנחנו נהיה פה בכנסת והם לא יהיו".

ח"כ גילאון: "גופשטיין - הקו קלאס קלאן היהודי, זבל של הזבל"

חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) צעק לעבר גופשטיין: "אתה העורלה של התשפוכת של הקו קלאס קלאן היהודי, אתה הזבל שבזבל". זוהיר בהלול הוסיף בדיון: "דגל שחור צריך להתנוסס היום מעל הכנסת, זו בושה וכלימה שוועדת הפנים מכילה את האדם הגזען הזה, שהקדיש את חייו לפגוע במרקמי החיים העדינים במדינה שלנו. האיש הזה וארגונו רודף אחרי גאים, אחרי ערבים ואחרי כל מי ששונה ואחר".

חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת) תקף גם הוא את גופשטיין: "אתה נאצי. מה אכפת לך עם מי מישהו מתחתן? אתה גזען נאצי". חברת הכנסת רוזין המשיכה את דבריו ואמרה: "כשזה יהיה נגד החוק (נישואים מעורבים), תקים מחנות השמדה. זה מה שאתה רוצה. ואתה מקבל כסף גם מהמדינה".

בתום הישיבה הגיש ח"כ חסון תלונה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בטענה שסמוטריץ' לא היה צריך לאפשר לגופשטיין לדבר.