הטיפ היומי: מניית הטכנולוגיה שכדאי להיזהר ממנה

במחלקת המחקר של Roth Capital מורידים את מחיר היעד למניית סאפיינס בדולר אחד ל-12 דולר, כ-10% מעל מחיר השוק, ואת ההמלצה מורידים מ"קנייה" ל"ניטרלי", במטרה לשקף את האפסייד המצומצם למחיר היעד

חברת התוכנה סאפיינס נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה בתל אביב, ושווי השוק שלה הוא 532 מיליון דולר. סאפיינס, שנוסדה ב-1982, מציעה מגוון פתרונות תוכנה ליותר מ-100 לקוחות מתחום הביטוח, ומעסיקה כ-1,300 עובדים ברחבי העולם.

לפני כמה ימים פרסמה סאפיינס את דוחות הרבעון השלישי. התוצאות היו טובות, עם הכנסות ורווח נקי למניה מעל לתחזיות שלנו. יחד עם זאת, בהסתכלות על שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, נרשמה חולשה במכירת תוכנה. לצד צפי להתמתנות בצמיחה ולגיוס עובדים נרחב בטווח הקצר, נראה שהרווח הנקי למניה יישאר בטווח מצומצם עד לרבעון השלישי של 2016.

הכנסות סאפיינס ברבעון השלישי הסתכמו ב-47 מיליון דולר, לעומת התחזית שלנו ל-45.6 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה (פרופורמה) הסתכם ב-12 סנט, לעומת התחזית שלנו ל-11 סנט.

חסכונות ברמת הרווח הגולמי והשפעה חיובית של שערי חליפין קיזזו את השפעת העלייה בהוצאות התפעוליות וסייעו לעקיפת התחזיות בשורת הרווח למניה.

סאפיינס שמה דגש על הגדלת מצבת כוח האדם שלה בתחום השירותים במדינות עם כוח עבודה זול (פולין והודו), כך שהרווחיות הגולמית עשויה להמשיך ולהשתפר במידה מסוימת. עם זאת, התוספת המשמעותית לכוח האדם אמורה לקזז את רוב התועלת במשך הרבעונים הקרובים.

אנחנו מודאגים מהירידה בתרומה של מכירות התוכנה, שעומדת בניגוד לתזת ההשקעה שלנו. ההכנסות ממכירות תוכנה ירדו ב-12% מתחילת השנה, בעוד שההכנסות משירותים צמחו ב-15%. אנחנו מאמינים שהתרחבות המכפילים של סאפיינס לאורך השנתיים האחרונות נבעה בעיקר מציפייה לצמיחה במכירות התוכנה, כלומר לדעתנו הסיכון גדל.

מניית סאפיינס נסחרת במכפיל רווח (בנטרול מזומן) של 20 לקצב השנתי הצפוי ב-2016. אנו צופים צמיחה של 14% בהכנסות החברה, ושל 10% ברווח הנקי למניה בשנת 2016. לאור הירידה במכירות התוכנה, והתרומה הזניחה שלהן לסך ההכנסות (7% מתחילת השנה), שמירה על פרמיה במכפילים עלולה להתברר כמאתגרת. אנו מורידים את מחיר היעד למניה בדולר אחד ל-12 דולר, כ-10% מעל מחיר השוק. אנו מורידים גם את ההמלצה מ"קנייה" ל"ניטרלי", במטרה לשקף את האפסייד המצומצם למחיר היעד שלנו.

מחלקת המחקר, Roth Capital

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם