מחזיקי האג"ח של מירלנד אישרו את הסדר החוב בחברה

במסגרת ההסדר יידחו תשלומי הקרן, ויחלו להיות משולמים החל מחודש יולי 2018, ובתמורה לכך יפוצו המחזיקים בתוספת של 1.25% לריבית השנתית

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

מחזיקי איגרות החוב של חברת הנדל"ן מירלנד אישרו את מתווה הסדר חובות החברה כלפיהם. בסוף השבוע דיווחו נאמני איגרות החוב כי רוב מקרב מחזיקי האג"ח של החברה מהסדרות הגדולות ג'-ו' (850 מיליון שקל ע"נ) אישרו את המתווה במסגרת שלב האסיפות המקדימות. משכך צפוי ההסדר לקבל את אישור בית המשפט בקפריסין ולצאת לדרכו, וזאת למרות שבשתי הסדרות הקטנות (א' ו-ב'), שגודלן המצרפי עומד על 81 מיליון שקל ע"נ בלבד, לא נמצא הרוב הדרוש לאישור ההחלטה.

מירלנד, שמאוגדת תחת חוקי קפריסין, היא זרוע פעילות הנדל"ן ברוסיה שהקים אליעזר פישמן, והיא מוחזקת בידי כלכלית ירושלים ושתיים מהחברות הבנות שלה, מבני תעשיה ודרבן. אשתקד נקלעה החברה לקשיים בעקבות התפרצות המשבר הכלכלי ברוסיה וקריסת המטבע המקומי, ומנכ"לה רומן רוזנטל ביקש ממחזיקי האג"ח פסק זמן בתשלומי החוב לצורך ארגון הפעילות מחדש.

בתום חודשים ארוכים של מו"מ, דיווחה מירלנד בחודש שעבר כי הגיעה להסדר עם המחזיקים, שלהם היא חייבת כ-1.02 מיליארד שקל (קרן וריבית שנצברה), שבמסגרתו יידחו תשלומי הקרן (וכן חלק מתשלומי הריבית) ויחלו להיות משולמים החל מחודש יולי 2018. נוסף על כך, תקיים מירלנד הנפקת זכויות, שבמסגרתה התחייבו בעלות השליטה להזרים לה את חלקן בהנפקה ולהשלים את החסר כך שסכום הגיוס לא יפחת מ-12.9 מיליון דולר.

בתמורה לדחיית החוב יקבלו מחזיקי האג"ח בין השאר פיצוי בדמות תוספת של 1.25% לריבית השנתית המשולמת בכל סדרה, לצד 16.4 מיליון ממניות החברה (13.64% מההון מיד לאחר ההקצאה) ועוד 14.5 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות החברה.

לאחר ההנפקה יירשמו מניות מירלנד למסחר בבורסה בתל אביב, בדומה לאג"ח החברה שכבר נסחרות בה. את מירלנד ייצגו במו"מ מול המחזיקים עורכי הדין מני גורמן ועידן עזרתי ממשרד שטיינמץ הרינג גורמן.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"