חודשים ספורים לאחר שמסרה גינדי החזקות את הדירות לרוכשים בפרויקט הדגל של החברה בתל אביב, טוענים דיירי פרויקט שרונה כי הם סובלים מליקויים רבים, לרבות מעליות שאינן עובדות ומאלצות דיירים בקומות ה-20 וה-30 לעלות במדרגות או להישאר כלואים בבתיהם. לטענתם, הפגישות עם נציגי החברה בנושא לא הביאו לפתרון הבעיה והם מאיימים בהגשת עתירה למינוי כונס נכסים על מנת שיפעל לתיקון הליקויים.

נוסף לכך טוענים הדיירים כי נגרם להם סבל רב כתוצאה מפעילות שרונה מרקט, אשר חורגת מהשעות שהוגדרו בהסכם שנחתם לפני שנתיים בין גינדי לדיירים. על כן טוענים הדיירים כי יפנו לבית המשפט בדרישה לבטל את רישיון העסק של שרונה מרקט.

במכתב ששיגרה נציגות דיירי שרונה באמצעות עוה"ד אבי שרף וגבי ספרן, אל עו"ד עופר זוזובסקי המייצג חברת גינדי החזקות, מציינים הדיירים כי מאז מסרה החברה את הדירות לדיירים באיחור רב, הפכו חייהם ל"בלתי נסבלים, עד כי אין זה ברור כיצד בכלל ניתן לצפות מהם להתגורר במקום ועבור מה בכלל שילמו".

עוד צוין במכתב כי "חדשות לבקרים נתקלים מרשינו בתקלות חוזרות ונשנות של המעליות במגדלים, לעתים עד כדי השבתתן המוחלטת למשך שעות ארוכות. כך מוצאים עצמם מרשינו מכתתים רגליהם 20 ו-30 קומות, בחדרי מדרגות חשוכים למחצה ומלאים פסולת בנייה, רק על מנת להגיע לדירותיהם. חלק מן הדיירים מבוגרים או נכים ונותרים כלואים בביתם ימים ארוכים ללא יכולת לצאת. אין מדובר במקרה חד פעמי אלא בשורה ארוכה של השבתות אשר נמשכות לעיתים שעות רבות, ימים ולילות וחלקן מן המעליות אף היו מושבתות שבועות ברצף עד שהואלתם בטובכם לתקן את המעליות".

במכתב מתוארים ליקויים נוספים במגדלים המאוכלסים: "בעת האחרונה אירעו מקרי הצפה רבים של השטחים הציבוריים והלובי בפרויקט ואשר מקורם בתקלות בצנרת ובמערכות האינסטלציה של הפרויקט. הצפות המים גורמות גם הן להשבתת המעליות ולנזקים נוספים. כמו כן אירעו כבר מספר תקלות רבות שבין היתר השביתו את אספקת המים לדירות בחלק מהפרויקט".

לטענת הדיירים, בעוד הפרויקט הוגדר על ידי החברה כיוקרתי מאין כמותו, "בפועל, הדירות נמסרו למרשנו כאשר הבניין ומערכותיו במצב מביש ומחפיר שאינו מתקבל על הדעת ואינו מאפשר תנאי מגורים ראויים". על כן טוענים הדיירים כי אין לראות בתאריך מסירת הדירות כתאריך מסירה המוגדר בהסכמי המכר, וכי על החברה לפצותם בפיצוי חודשי עד להסדרת הפרויקט כולו.

 

"ערבובייה בין השוק למגורים"

הדיירים טוענים גם כי שרונה מרקט שנפתח בחודש יולי האחרון, גורם להם אף הוא למטרדים קשים. לטענתם, בעוד ההסכם שנחתם בין גינדי לדיירים בחודש מארס 2013 במסגרתו הסכימו הדיירים להסיר את טענותיהם לגינדי בתמורה לפיצוי, קבע כי חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין אגף המגורים בפרויקט לבין יתר חלקיו, הרי שבפועל, גינדי החזקות "גורמת ביודעין לערבובייה מוחלטת בין מתחם שרונה מרקט לבין מתחם המגורים, ומאפשרת מעבר ממתחם שרונה מרקט אל מתחם המגורים וכן מאפשרת לספקים של העסקים במתחם שרונה מרקט גישה אל חניית אגף המגורים לצורך פריקה והעמסה. עובדים של מתחם שרונה מרקט באים ויוצאים דרך אגף המגורים באופן חופשי ועוד".

נוסף לכך טוענת נציגות הדיירים כי שעות הפעילות של שרונה מרקט פועלת במנוגד לכאורה לדין, לחוקי העזר, ולהסכם שנחתם בין הדיירים לגינדי ואף לרישיון העסק של המתחם. זאת לאחר שגינדי מאפשרת לעסקי המרקט לפעול במועדים החורגים מהמוסכם ומהמותר על פי דין, לאכלס באופן קבוע את המרחבים המוגנים במתחם שבהם בוצעו שינויים מבניים, להציב ציוד כבד, ואף לבצע בישול באש גלויה. כך שהריחות ממתחם שרונה מרקט הופנו אל תוך בנייני המגורים בפרויקט והדבר גורם למרשינו למטרדים קשים ביותר".

"קצה נפשם של מרשנו במצב הנוכחי. קצה נפשם של מרשנו בפגישות ריקות מתוכן עם נציגים כאלה ואחרים של מרשתך אשר כמעט אינן מניבות דבר". הדיירים מאיימים לפנות לבית המשפט למינוי כונס נכסים לשם השלמת עבודות הבנייה ותיקון הליקויים הדחופים בפרויקט במקום גינדי החזקות ועל חשבונה, ולפנות לבית המשפט על מנת לבטל את רישיון העסק של שרונה מרקט או להשעיית תוקפו עד לתיקון כל הליקויים הקשים.

"כל הנושאים מטופלים"

במכתב תשובה ששיגר עו"ד עופר זוזובסקי לנציגות הדיירים נדחו מרבית טענות הדיירים. זוזובסקי ציין כי נציגות החברה והקבלן המבצע נמצאת בקשר שוטף עם נציגות הדיירים, והנושאים שעולים מטופלים במהירות, ברצינות רבה ותוך המקצועיות הנדרשת. "ייתכן וטיפול בנושא מסוים דורש מעט יותר זמן מטיפול בנושא אחר אך כולם מטופלים ונפתרים".

נוסף לכך ציין זוזובסקי כי בניגוד לנטען, קיימת הפרדה פיזית בין שרונה מרקט לאגף המגורים בהתאם להסכם, ובהתאם לתנאי היתר הבנייה המתייחסים להגבלת המטרדים למגורים. "מרשתנו קיימה התחייבותה להקמת רמפת כניסה ויציאה נפרדת לחניון הדיירים אשר מובילה לחניון הדיירים שממנו אין גישה לכלי רכב ולחניון הציבורי או לאזור הפריקה והטעינה של המתחם המסחרי".

לטענת זוזובסקי, בטענות הדיירים יש הפרה של ההסכם בין גינדי לדיירים, לאחר שהתחייבו כי במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו, יימנעו מהפרעה לתפעול השוטף של שרונה מרקט לרבות הימנעות מנקיטת הליכים תכנוניים ומשפטיים. עוד נטען כי הדיירים התחייבו לפנות לעסקים עצמם בכל הנוגע לטענות בדבר רישוי עסקים.

בנוגע ל"ערבובייה" בין חניון המרקט לאגף המגורים, טוענים בגינדי החזקות כי חלק מהדיירים בעצמם השכירו שטחים לבעלי העסקים בשרונה מרקט ועל כן לבוא בטענות אל עצמם. על כן מציין זוזובסקי כי גינדי החזקות שומרת לעצמה את הזכות לדרוש את השבת הכספים ששולמה על ידה או ההשקעות שביצעו בפרויקט במסגרת הפיצוי אליו הגיעו בהסכם עם הדיירים.

מגינדי החזקות נמסר בתגובה, כי "נציגות הדיירים וחברת גינדי החזקות פועלים על מנת להביא לתיקון מיידי של הליקויים בלוח הזמנים הקצר ביותר".