ד"ר יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, יוצאת בהתקפה חריפה נגד הוט ו-yes בעקבות העלאת המחירים האחרונה של שתי החברות.

בשיחה עם "גלובס" מכנה בן-חי-שגב את העלאת המחיר "חזירות לשמה", ומבהירה כי בכוונתה לזמן דיון במועצה בנושא כדי להחליט אילו צעדים לנקוט בעקבות המהלך.

נדגיש כי להעלאת מחיר בחברות נדרש אישור מהמועצה. yes כבר הגישה בקשה לאישור, והוט תעשה כן בימים הקרובים.

לדברי בן-חי-שגב, "לאחר עיון בדוחות הכספיים הן של הוט והן של yes, בשים לב למה שקורה הן באירופה והן בארה"ב - הרי שמדובר בחברות שה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים פחת והפחתות) שלהן הרבה מעל המקובל בעולם, כמו גם שיעור הרווח התפעולי שלהן מההכנסה. אם נוסיף לכך את הודעת בזק מאתמול על עדכון תחזית הרווח שלה - אז העלאת המחירים האחרונה היא חזירות לשמה שנובעת מהיעדר תחרות בשוק".

לדבריה, "הוועדה לבחינת שוק השידורים, בראשות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, מתכוונת לדון בדרכים לפתיחת השוק לתחרות, וגם למיטב ידיעתי המשרד שוקל לאפשר לתת רישיון לשירותי טריפל לגורם נוסף במשק.

"הרי אם השוק היה תחרותי, yes לא היו מעלים פי 5 את מחיר ה-VOD לעומת 2010. אין קשר בין מחיר לבין הביצועים, ואני אומרת את זה גם לגבי yes וגם לגבי הוט - זו חזירות. טוב שהן מרוויחות, אבל הן פשוט לא יודעות שובע.

"על רקע המהלך הזה, ועל רקע המלחמה שלהן נגד המועצה שלא להעלות את אחוז ההפקה שלהן בהפקות מקור - אז יש פה חזירות, כי יש פה עלייה בשיעורי הרווח והתנגדות לחלוק את זה עם הציבור".

הוט תעלה מחירים בשיעור של 5% לחלק מהלקוחות בחלק מהתוכניות, ו-yes העלתה את מחיר השימוש ב-VOD ב-5 שקלים ל-29.90 שקל לחודש.

מ-yes נמסר בתגובה כי "החברה לא העלתה מחיר חבילות מזה 3 שנים ולא עושה זאת גם כעת, ומחיר ה-VOD האחרון עודכן לפני למעלה משנה. העדכון הנוכחי של 5.20 שקלים משקף את העליות הניכרות בעלויות ההפקה בחו"ל ואת השירותים הרבים שהתווספו בחינם לשירות ה-VOD בשנה האחרונה".

הוט לא הגיבה לידיעה.