הבורסה בת"א ננעלה בעליות; נייס ואלביט עלו ב-2.5%

באירופה ובוול סטריט נרשמות היום עליות שערים ■ סלקום ומזרחי טפחות פרסמו דוחות

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים, בדומה לאתמול, על רקע מגמה חיובית בשוקי העולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא מציינים כי "להערכתנו השלכות האירועים בפריז הינן מוגבלות ונקודתיות ואינן צפויות להשפיע על השווקים לאורך זמן אלמלא אנו עומדים בפני תרחיש קיצוני בעל סבירות נמוכה של גל טרור מתמשך בעולם המערבי. אנו סבורים כי השווקים יוסיפו להתנהל כתגובה לנתונים המאקרו כלכליים הפונדמנטליים והשוק יוסיף ויחפש כיוון עד להחלטת הריבית המדוברת בארה"ב בחודש הבא".

הנפט, הגורם העיקרי שמדאיג את השחקנים בשווקים לאחרונה, נסחר היום במגמה מעורבת. חוזה ברנט נסחר סביב 43.7 דולר לחבית.

בתחום המאקרו, מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אוקטובר עלה ב-3.9 נק' לרמה של 51.4 נק', רמה שמצביעה על התרחבות בפעילות התעשייתית במשק. יחד עם זאת, מדובר בתצפית בודדת שגם היא קרובה לגבול של 50 נק'. כל הרכיבים המרכזיים במדד, למעט הביקושים ליצוא, מצביעים החודש על התרחבות בפעילות. רכיב הביקושים ליצוא רשם ירידה של 0.7 נקודות לרמה של 47.5 המצביעה על התכווצות בפעילות. רכיבי הביקושים המקומיים, תפוקות ייצור והתעסוקה עברו החודש להצביע על התרחבות בפעילות.

עלייה קלה ברווחי מזרחי טפחות

עונת הדוחות נמשכת והשבוע צפויים לפרסם דוחות, בין השאר, בזק והבנקים לאומי ודיסקונט.

בנק מזרחי טפחות דיווח הבוקר על הכנסות שיא רבעוניות - כ-1.44 מיליארד שקל, עלייה של 11.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2014, אז הציג הבנק הכנסות כוללות של כ-1.3 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי רשם עלייה קלה ל-316 מיליון שקל לעומת 313 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

סלקום דיווחה הבוקר על ירידה של כ-62% ברווח הנקי ברבעון השלישי לרמה של כ-40 מיליון שקל.

מניות נייס ופרוטליקס עלו לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים של עד 3%. מנגד פריגו חזרה עם פער שלילי של כ-1.5% והיא מאבדת גובה.

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', חוזרת לסקר את פרוטרום ב"קנייה", במחיר יעד של 190 שקל למניה, הגבוה בכ-17% ממחירה בשוק. "להערכתנו, פרוטרום היא חברה מצוינת, עם הנהלה אמינה, פוטנציאל צמיחה מרשים ועם סיכון נמוך יחסית. נציין כי בשל אופי הענף וצמיחתה של החברה, בעתיד ייתכן כי ייווצר גם אפסייד נוסף, שלא גילמנו במודל הכלכלי. זאת בעקבות אפשרות סבירה לרכישתה של פרוטרום על ידי מתחרה אחרת מהענף".