בכירים בעשות אשקלון נחקרו בחשד למרמה

חשד לשחיתות במפעל עשות אשקלון ■ יו"ר ועד העובדים לשעבר נעצר

עשות אשקלון לוגו
עשות אשקלון לוגו

חקירה בחברת הבת של התעשייה הצבאית (תעש) - עשות אשקלון: יו"ר ועד העובדים לשעבר, פרץ מצרפי, נעצר אתמול (ד') בחשד למרמה והפרת אמונים לאחר שמתכות שיועדו למחזור נאספו מהמתחם של החברה, אך בלי שעשות אשקלון קיבלה עליהן כסף.

החקירה נפתחה בעקבות דיווח שהעביר הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב) ליחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז הדרומי במשטרה. במסגרת החקירה הסמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים עלה החשד כי מצרפי, שהוא מנהל המשק בעשות אשקלון, התקשר לפני מספר שנים עם חברת טיטניום כדי שתפנה את המתכות באופן סדור ממתחם החברה באשקלון בתמורה לתשלום. בשנים האחרונות משאיות נכנסו ויצאו מעשות אשקלון ופרקו את המתכות באתר של חברת טיטניום במושב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד. הבעלים של טיטניום הוא מאיר סבן, העצור גם הוא בפרשה.

על פי החשד, למרות איסוף המתכות, טיטניום לא שילמה לחברה על המתכות שאספה לפחות בשנתיים האחרונות. להערכת ראש יחידת התשאול בימ"ר דרום, רפ"ק מזל אסטרחן, מדובר במתכות בסכום כולל של 400 אלף שקל בשנה.

עם מעצרם של מצרפי ושל סבן, החרימו החוקרים מסמכים ומחשבים ממשרדי טיטניום ובחיפוש אצל מצרפי גם נמצאו 25 אלף שקל במזומן. היום הובאו השניים להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע ומעצרם הוארך עד יום שלישי. במשטרה אמרו ל"גלובס" כי מצרפי מסר לחוקרים גרסה שאינה מתיישבת עם חומרי החקירה.

אתמול נחקר בפרשה גם מנכ"ל עשות אשקלון, דן כץ. גורמים במשטרה אמרו כי הוא נחקר באזהרה ובתום חקירתו שוחרר לביתו. בהודעה שעשות אשקלון שיגרה היום (ה') לבורסה נאמר כי על כץ נאסר ליצור קשר עם החברה או עובדיה. סמנכ"ל בחברה נקרא באותו זמן למסור עדות.

מעשות אשקלון נמסר בתגובה כי "בחודשים האחרונים התקיימה חקירת משטרה, בשיתוף ובסיוע קצין הביטחון ואגף הביטחון של החברה. עשות אשקלון תסייע לחוקרים ככל שתידרש".

עו"ד נס בן נתן, המייצג את סבן אמר היום ל"גלובס", כי "הסיפור כולו הוצא מהקשרו ואין בו היבטים פליליים". לדבריו, ההתקשרות בין טיטניום לעשות אשקלון נעשתה כבר לפני 7 שנים, עת מחיר הברזל היה גבוה, כ-1,400 שקל לטון. הוא טען כי בשנתיים האחרונות הגיע מחיר הברזל לשפל, ועמד על 300 שקל לטון: "מרשי הבהיר למצרפי שאין כדאיות בפינוי הפסולת שכן עלות של משאית זהה לסכום שיקבל על המתכת המפונה. מצרפי סיכם איתו שהפינוי יימשך בלי שישלם על כך לחברה, ויסדיר את הנושא מול הנהלת החברה. מבחינת מרשי, הפעילות הזאת נמשכה כדי לשמר את הקשר בינו לבין עשות בעת שמחיר הברזל יעלה בעתיד שוב. משום מה המשטרה חושדת שטיטניום העבירה את הכסף על אותן מתכות למצרפי במקום לחברה עצמה", אמר.

חקירת פרשת המתכות בעשות אשקלון הסתעפה בשבועות האחרונים לפרשייה נוספת, של סחיטה באיומים שבה מעורב הבעלים של טיטניום סבן. במשטרה חושדים כי סבן קיבל בעבר כמיליון וחצי שקל מתושב אשקלון במסגרת מיזם משותף שתכננו להקמת חנות למכירת חומרי בניין. חנות כזאת לא נפתחה, ובימ"ר דרום חושדים כי סבן איים על אותו שותף שאם יתבע ממנו את הכסף שנתן לו, ייזום הליך של בוררות אצל בכיר בעולם התחתון. בפרשיה זו נעצרו עוד שלושה חשודים: "למרשי אין עבר פלילי והוא איש נורמטיבי", הבהיר עו"ד בן נתן.