בית המשפט העליון עדיין לא החליט בערעורו של ראש הממשלה אולמרט על הרשעותיו, אבל בשירות בתי הסוהר (שב"ס) כבר נערכים לכניסה אפשרית שלו לכלא והחלו בעבודות הכנה. לאחרונה הוצא מכרז לשיפוץ מהיסוד של אגף 10 בכלא מעשיהו, כדי להפכו לאגף לאסירים "מיוחדים" - שזקוקים לאבטחה מקסימלית גם בשל המידע הרגיש שידוע להם, בראשם כאמור אולמרט.

מדובר במכרז עבור כ-2 וחצי מיליון שקל, ולפי המפרט שלו המבנה הזה יהיה מבודד לחלוטין, עם חצר פנימית ודלתות פלדלת עם כשישה תאים שמיועדים בסך הכל לכעשרים אנשים. לכן האבטחה באגף זה תוכל למעשה להיות מקסימלית והוא המתאים ביותר לאכלס אדם כמו אולמרט אם הוא ייכנס לכלא.

בראש הרשימה נמצא כמובן אולמרט, ואיתו ערן מלכה (רכז המודיעין שהורשע בפרשת רונאל פישר), השופט לשעבר דן כהן ובעתיד ייתכן שגם אסירים נוספים. 

לחדשות 2 נודע כי האגף נמצא בשלבים מתקדמים מאוד של בנייה, שצפויה להסתיים תוך חודשים ספורים. בשב"ס אישרו כי אכן מוקם אגף כזה, ומטבע הדברים הם לא מתייחסים למי עומד להיכנס אליו.

בית המשפט העליון קיבל בחודש יולי את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר לדחות את ביצוע עונש המאסר שנגזר עליו בפרשת טלנסקי. "בהסכמת הישיבה אני מורה על דחיית עונש הביצוע של המערער עד למתן פסק הדין לערעור", קבע השופט יצחק עמית.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר בחודש מאי האחרון שמונה חודשי מאסר בפועל על אולמרט, בפרשה שבה הורשע לאחר שמשפטו נפתח מחדש בעקבות ההקלטות של שולה זקן. בנוסף, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך מאה אלף שקלים.

 

מעבר לפרשת טלנסקי, המכונה גם פרשת מעטפות הכסף, ישנה פרשת הולילנד - במסגרתה הורשע אולמרט בלקיחת שוחד ונשלח לרצות שש שנות מאסר. שני עונשי המאסר אמורים להצטבר לתקופת מאסר אחת ממושכת של שש שנים ושמונה חודשים.

במעמד הקראת גזר הדין בפרשת טלנסקי, קבעו השופטים יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן-פלדמן כי "איש ציבור, שר בממשלה, המקבל כספים במזומן בדולרים, מחזיקם בקופה סודית, עושה בהם שימושים פרטיים, ואינו מדווח לאיש, חוטא בעצמו ומחטיא את השירות הציבורי וגורם לאיבוד האמון בו. חומרה מיוחדת יש בהסתרה ובאי הדיווח - דגל שחור מתנוסס מעל עבירה כזאת".

הם נתנו משקל לפועלו הציבורי של ראש הממשלה לשעבר אך קבעו כי אין בו כדי למנוע משליחתו לכלא: "הנאשם צבר זכויות רבות ומעלות רבות, רגישות אישית ומשפחתית, תרם תרומה גדולה לחברה ולמדינה ויש בהן כדי למתן את העונש, אך לא כדי למנוע מאסר בפועל".