תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

האפליקציה לרכב שתסדר לכם זמן איכות בפקקים

במהלך חצי השנה האחרונה, ערכה חברת יונדאי תחרות לפיתוח אפליקציות שימושיות ובטיחותיות שיוטמעו בדגם הרכב המקוון של החברה ■ באירוע הגמר הוצגו ארבע האפליקציות שישדרגו את זמן השהייה שלכם במכונית

רכב דיגיטלי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
רכב דיגיטלי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף כלמוביל

מי שנקלע השבוע למשרדי חברת כלמוביל בפארק אפק בראש העין, יכול היה לחשוב שהגיע למטה חברת היי-טק בינלאומית, או לכל הפחות לסטארט-אפ צעיר אבל מאוד מצליח. אירוע הסיום של תחרות מפתחי האפליקציות שארגנה בחודשים האחרונים יבואנית יונדאי תחת השם: Hyundai i Way, זימן אליו את המתחרים שהגיעו לשלב הגמר בתחרות, ואת צוות השופטים הבכיר שכלל בנוסף לנציגי החברה המקומיים גם משלחת מיוחדת מקוריאה, יחד עם כמה וכמה מבכירי תעשיית ההיי-טק הישראלית.

כאמור, מדובר היה בשיאו של פרויקט iWay שיצא לדרך לפני כחצי שנה, אז הכריזה כלמוביל על תחרות יזמים צעירים (וצעירים ברוחם) שייפתחו אפליקציות שימושיות ובטיחותיות, עבור אחד מרכבי הדגל של יונאי, דגם ix35. ייחודו של הדגם בכך שהוא מקוון ומבוסס על מערכת אנדרואיד. ככזה, הוא מאפשר בין היתר גלישה בסמארטפון, ניווטWaze , גישה לסלופארק ופנגו, רדיו אינטרנטי ועוד באמצעות מערכת האינטרנט הפנימית של הרכב, על ידי נגיעה במסך המגע. ביונדאי מכנים אותו Connected Car. הטכנולוגיה הזו הוטמעה גם בדגמים נוספים של החברה ביניהם הסונטה ההיברידית ה-i35, i25 ועוד.

רכב מקוון: צילום: יחסי ציבור
 רכב מקוון: צילום: יחסי ציבור

ה-Connected Car שהציגה כלמוביל יבואנית יונדאי היא הראשונה בישראל אשר כוללת מערכת מקוונת באמצעות מודם סלולארי אינטגרלי המספק חיבור נתונים (Data) שהופך את המכונית ל"מחוברת" אונליין.

אבל בואו נחזור לגמר הגדול. בתום שלבי המיון שנערכו במהלך חצי השנה האחרונה, עלו לגמר 4 מועמדים סופיים. במאמר מוסגר נציין כי לשלב הסופי היו אמורות לעלות 3 אפליקציות בלבד, אולם צוות השופטים התקשה לבחור בין המועמדים, כך שהמקום השלישי נותר פתוח לשתי אפליקציות זוכות.

התנאים שהוצעו למתמודדים לא היו מביישים חממה טכנולוגית ממוצעת - למקום הראשון פרס של 100 אלף שקלים, 50 אלף לשני, ו-15 אלף לכל אחת מהחברות שתגענה למקום השלישי זאת. לצד תמיכה בהטמעת הטכנולוגיה בדגמי יונדאי השונים, וכמובן שיווק שלה ללקוחות החברה, כך שאלה יוכלו להוריד אותה במערכת המקוונת, או לקבל אותה לכשיעדכנו גרסה.

בתום מינגלינג קצר בלובי, החל שלב הפיץ': אחד אחד עלו מפתחי האפליקציות, הציגו דמו קצר של המערכת בפני פאנל השופטים, ענו על שאלות, ובעיקר הסבירו מדוע כל רכב זקוק היום לאפליקציה שפיתחו. כנראה, שלאף אחד מהם לא קשה היה לשכנע. כל ארבעת האפליקציות היו מסוג - "איך לא חשבו על זה קודם".

בצוות השופטים שדווקא כן התקשה לקבל החלטה, ניתן היה לפגוש את: אסתר ברק לנדס, מנכ"לית ומייסדת חממת נילסן אינובייט; אור עופר, שותף, מייסד ומנכ"ל ;SimilarWeb שחר בן דוד, מייסד ומנכ"ל שרוטונים; דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל (שגם עמד בראש הצוות) ; האוויאנג או, מנהל בקבוצת יונדאי ונצ'ר אינווסטמנט בקוריאה; ג'מין פארק, מנהל בצוות שיווק צעירים של יונדאי; ג'י.טי פארק מנהל המכירות של יונדאי במזרח התיכון ואפריקה; ג'יהון אן, מנהל השיווק באותו האזור; גילי פריאנטה, מנהל חטיבת יונדאי בקבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל ונירית אליוביץ', מנהלת השיווק. את התהליך ליווה עמרי ארגמן, מייסד וסמנכ"ל הפיתוח של חברת מובלין.

מקום של ביטחון

ראשונים הציגו איל וערד סרוסי, אב ובנו, את מערכת הבייבי גארד שפיתחו. מדובר באפליקציה המבקשת לתת מענה בטיחותי למקרים החמורים בהם נשכחים תינוקות רכים במכונית. בנוסף למערכת המתריעה על נוכחות התינוק במושב הייעודי, היא גם מעניקה חיווי רציף למצבו, האם הוא חגור כהלכה, האם הוא נמצא במושב ועוד.

כלמוביל זוכים ושופטים/ צילום: סיון פרג'
 כלמוביל זוכים ושופטים/ צילום: סיון פרג'

אל תגידו שלא ידעתם

שני בתור הציג אלון ליבשיץ את קימצ'י הוט ניוז (Kimchi Hot News). מערכת זו מאפשרת לישראלים לעשות תוך כדי נסיעה (או לשם הבטיחות - בזמן העמידה בפקקים) בדיוק את מה שהם כל כך אוהבים - להתעדכן בחדשות האחרונות בעיתונות הישראלית. את הדמו פתח הצמד בתמונה המוכרת של ישראלי המתיישב ליד ההגה, ובו זמנית, מחפש עדכונים בסמארטפון. מאחר שמדובר בפעילות הדורשת זמן, ובעיקר אינה בטיחותית במהלך נסיעה, האפליקציה של קימצ'י אוספת שלל מידע מהרשת, מתוך 26 נושאים מוגדרים הנבחרים מראש על ידי הנהג או הנהגת, ומקריאה לו (או לה) תקציר קולי. החדשות, אגב, כוללות גם תוצאות של משחקי כדורגל. לשאלתי מדוע יש כל כך הרבה ערוצי ספורט, ומדוע הקול המקריא הוא נשי, ענה הצוות כי כל אלה נתונים להגדרה.

עולים על הגל

כמה פעמים נהגתם והרגשתם שהמזל לא מסביר לכם פנים, וכל רמזור אליו אתם מגיעים מקבל את פניכם באור אדום? אפליקציית גרין וייו (Green Wave), מסייעת לנהגים לעלות על אותו גל ירוק מיוחל, והיא ממליצה לנהג מהי המהירות המומלצת לשם כך. "הבת שלי הייתה בוכה בכל פעם שהיינו עוצרים ברמזור", התוודה רפאל ויואנטי, שיחד עם שלמה שנציס, פיתח את האפליקציה. "האצה ללא האטות מיותרות תורמת להפחתה בזיהום אוויר", הסבירו השניים. כמו Waze, גם גרין ויו מבוססת על חכמת ההמונים. כשנשאלו השניים מדוע על צוות השופטים לבחור בהם, השיבו: "כש  Waze  ירכשו אותנו, תמיד תוכלו להגיד שהכרתם אותנו לפניהם, כשהיינו בתחילת הדרך".

על הדרך

אפליקציית און דה ווי (On the way) של אביעד פינס,  מבקשת להפוך כל נסיעה משפחתית לחוויה ולזמן איכות. בהתאם למיקום שולפת האפליקציה מידע רלוונטי, מקריאה אותו לנוסעים, ובמקרים מסוימים אף מאפשרת משחק טריוויה סמלי, עבור כל מי שאינו הנהג.

כל האפליקציות פותחו בחודשים האחרונים בחממה שפתחה בפניהם יונדאי, שכללה ליווי טכנולוגי רצוף של חברת מובייל גרופ, וכמובן התאמה לרכבי יונדאי. סרט קצר שהוקרן רגע לפני הסוף, מיד לאחר שצוות השופטים התכנס בכדי להתלבט יחד, הראה את המסלול שעברו, הציג את מפגשי הסינון, והוכיח שאכן נעשתה פה הרבה מאוד עבודה - לכולם יש מוצר מוגמר, והם כבר מזמן לא בשלב הקונספט.

כאמור, ההחלטה לא הייתה פשוטה, וכעבור כשעה התכנסו שוב כולם, כאשר צוות השיפוט הכריז על הזוכה הגדול בפרס של 100 אלף שקלים - בייבי גארד. במקום השני ובפרס של 50 אלף שקלים, זכו מפתחיה של אפליקציית קימצ'י הוט ניוז, ואת המקום השלישי חלקו גרין וויב ואון דה ווי.

כך או כך, נראה כי כל המפתחים שעלו לגמר זכו, ולו במשהו. ובכל מקרה, לקוחות יונדאי הנהנים מה-Connected Car  יוכלו להוריד את כל אחת מהאפליקציות לרכב המקוון. סעו בזהירות.

צרו איתנו קשר *5988