סלקום וגולן מגישות את הבקשה לאישור המיזוג ביניהן

הסיכוי לאישור העסקה נראה כרגע נמוך בשל התנגדות רה"מ ושר האוצר, אך במערכת הפוליטית יש מי שסבורים כי ההתנגדות היא חלק מדיל פוליטי ביניהם ולא על רקע מקצועי

מיכאל גולן / צילום:אריאל בליאק
מיכאל גולן / צילום:אריאל בליאק

סלקום וגולן טלקום מגישות היום (ג') את בקשת המיזוג ביניהן לרשות ההגבלים העסקיים ולמשרד התקשורת. בשל זה מדובר בבקשה פורמלית בלבד, ובשבועות הקרובים יוגשו גם חוות-דעת כלכליות ומשפטיות מצד מומחים לנושא.

הגשת הבקשה היא כאמור כרגע פורמלית בלבד, אך בהמשך היא תיהפך מעניינת יותר, כאשר הצדדים יגישו את חוות-הדעת המקצועיות, וכאשר רשות ההגבלים העסקיים תפנה לבקש התייחסויות מצד שחקנים בשוק.

לגבי הסיכויים לאישור העסקה, הרי שלנוכח ההתלהמות הציבורית שהופכת את הדיון לפוליטי, ניתן להניח כי הסיכוי לאישור העסקה לא גבוה. זאת למרות שמנכ"ל משרד התקשורת כן חושב שצריך לאשר את העסקה, ובניגוד גמור לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביע הסתייגות ממנה.

במערכת הפוליטית הולכות ומתרבות הערכות שעמדתו של נתניהו היא חלק מדיל פוליטי עם שר האוצר משה כחלון, שכבר הביע התנגדות לעסקה ודרש מנתניהו להתנגד לה בתמורה להיענות לבקשות של נתניהו בתחום התקציב או בתחומים פוליטיים אחרים. מה שבטוח הוא שההתנגדות העיוורת של כחלון ושל נתניהו איננה רק על רקע מקצועי, וכל אחד מתנגד לה מסיבותיו הפוליטיות.

זו גם הסיבה ששינוי פוליטי כן יכול להשפיע על אישור העסקה, ומכיוון שמועד סגירת העסקה הוא סוף 2016, עוד הרבה דברים יכולים לקרות עד אז.