אי.סי.איי החליטה במפתיע לבטל את הנפקת האג"ח בת"א

חברת הנדל"ן האמריקאית ביקשה לגייס עד 500 מיליון שקל באג"ח נושאת מח"מ של 4.6 שנים ובריבית מקסימום של 6.7%, שזכו לדירוג A מ-S&P מעלות

ימים סוערים בבורסה / צילום:צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ימים סוערים בבורסה / צילום:צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת הנדל"ן האמריקאית אי.סי.איי הולדינגס החליטה היום (ג') במפתיע לבטל את הנפקת אגרות החוב שלה בבורסה בת"א, למרות הצלחה יחסית בשלב המקדים להנפקה הציבורית, אותה הובילה חברת לאומי פרטנרס.

אי.סי.איי, שנמצאת בבעלות משפחות הירש וגרינברג, ביקשה לגייס עד 500 מיליון שקל באג"ח נושאת מח"מ של 4.6 שנים ובריבית מקסימום של 6.7%, שזכו לדירוג A מ-S&P מעלות.

במכרז המוסדי שנערך אתמול, קיבלה החברה ביקושים של 470 מיליון שקל, כאשר הפחתת היקף הגיוס הכולל ל-400 מיליון שקל (קרי 340 מיליון שקל במכרז המוסדי), היה מאפשר לחברה לגייס אג"ח בריבית של 6.25%. עם זאת, לאחר פתיחת המעטפות, החליטה החברה בראשות היו"ר והמנכ"ל סת' גרינברג לבטלת את מהלך כולו, לטובת בחינת אלטרנטיבות מימון אחרות.

יש לציין, כי בשבוע שעבר קיימה חברת נדל"ן זרה נוספת, סטרוברי פילדס שגם היא זכתה לדירוג A, את המכרז המוסדי, במסגרתו קיבלה הזמנות לגיוס של 225 מיליון שקל בריבית של 6.4% עבור אג"ח במח"מ 3.9 שנים.

עם זאת, שתי חברות אחרות בבעלות דירוג זהה, שגייסו כאן סכומים דומים בנובמבר אשתקד, ספנסר ואול-יר, נדרשו לשלם ריביות נמוכות יותר של 5.1% ו-5.85%, בהתאמה, עבור אגרות חוב במח"מ של 4.5 עד 5 שנים. כך, שלא מן הנמנע כי ההערכות בארה"ב באשר לריבית שיידרשו לשלם למשקיעים בישראל, היו בדיעבד רחוקות מהמציאות העכשווית.