נעילה מעורבת בבורסה; פרוטרום זינקה 5%, כיל 3.2%

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה; מחר יינעל המסחר בניו יורק ב-20:00 שעון ישראל ■ המתיחות הגיאו-פוליטית בין רוסיה לטורקיה בשיא

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ה') במגמה מעורבת, ברקע היציבות שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. כעת נסחרות הבורסות באירופה במגמה חיובית. נציין כי היום לא מתקייים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה, ומחר יינעל המסחר מוקדם - 20:00 שעון ישראל. אופציות המעו"ף לחודש נובמבר פקעו הבוקר בירידה קלה, בשער קובע של 1,555.66 נקודות.

בארה"ב ממשיכים להתפרסם נתוני מאקרו מעורבים על מצב הכלכלה הגדולה בעולם, והשאלה המרחפת היא הפדרל הריזרב עתיד להעלות את הריבית בחודש הבא, לראשונה מאז 2006. ישנם בכירים בפד המתבטאים בצורה חיובית בנוגע לאפשרות הזו, וגם החוזים על הריבית הפדרלית מאותתים על סיכוי גבוה לכך - ודוח התעסוקה לנובמבר מקבל חשיבות עצומה לעניין זה.

רבים מעריכים כי דוח טוב מהצפוי, שיצביע על שוק עבודה איתן, יפיל את הפור ויאותת על העלאת ריבית בארה"ב עוד ב-2015.

בינתיים, המתיחות הגיאו-פוליטית בין רוסיה לטורקיה בשיא, עם אסקלציה בהתבטאויות ההדדיות בין 2 המדיניות, אך תוך הקפדה והדגשה כי הפלת המטוס הרוסי בגבול סוריה-טורקיה על ידי חיל האוויר הטורקי לא תוביל לעימות צבאי. העיניים נשואות במקביל גם לאיומי הטרור ביבשת אירופה.

השותפות בתגלית לוויתן - רציו , אבנר ודלק קידוחים - הוסיפו לרכז עניין ברקע הדיווח אתמול על חתימת מכתב כוונות בלתי מחייב לייצוא גז טבעי מלוויתן למצרים, בהסכם ל-10-15 שנה.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה ממשרד ההגנה השוויצרי בהיקף של כ-200 מיליון דולר, לאספקת מטוסים ללא טייס (מל"טים) מסוג Hermes 900 ומערכות יבשתיות מתקדמות לשליטה, בקרה ותקשורת. החוזה, שיבוצע במשך ארבע שנים הינו בהמשך להודעת משרד ההגנה השוויצרי מחודש יוני 2014 בדבר בחירתה של אלביט מערכות כספק המועדף לתוכנית החדשה למל"טי מודיעין - "מל"ט 15".

נכסים ובנין מקבוצת אידיבי פתוח קיבלה הצעה לרכישת מגדל HSBC בניו יורק תמורת 950 מיליון דולר, מעל המחיר בו המגדל משוערך בספרי החברה. עם זאת, בקבוצת אידיבי במגדל המשרדים נכס חשוב, ומעדיפים לפי שעה להמשיך ולשלוט בו.

ב-UBS מעלים היום את מחיר היעד למניית פרוטרום מ-165 שקל ל-180 שקל, פרמיה לא משמעותית על מחיר הבסיס הבוקר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]