ויסמן ובירן בדרך להסדר חוב גם בחברת הנדל"ן רוזבאד

רוזבאד דיווחה היום לבורסה על מתווה להסדר חוב, על רקע הקושי של השניים להזרים כספים לכיסוי ההתחייבויות למחזיקי האג"ח של רוזבאד, המסתכמות בכ-53 מיליון שקל (קרן וריבית)

דודי ויסמן ושרגא בירן / צילום: תמר מצפי ואיל יצהר
דודי ויסמן ושרגא בירן / צילום: תמר מצפי ואיל יצהר

לאחר אלון רבוע כחול, כעת גם רוזבאד: חברת הנדל"ן שבשליטת שרגא בירן ודודי ויסמן דיווחה היום (ה') לבורסה על מתווה להסדר חוב, על רקע הקושי של השניים להזרים כספים לכיסוי ההתחייבויות למחזיקי האג"ח של רוזבאד, המסתכמות בכ-53 מיליון שקל (קרן וריבית).

בשנים האחרונות הלוו בעלי השליטה, בירן וויסמן, המחזיקים ברוזבאד באמצעות החברה הפרטית ביילסול (השולטת גם בקבוצת אלון), סכומי עתק בהיקף 250 מיליון שקל לצורך פירעון הקרן והריבית למחזיקים.

הערב הודיעה החברה כי הסדר החוב יכלול דחייה של שלוש שנים בפירעון הקרן והריבית תמורת תשלום של הבעלים בסך 7.5 מיליון שקל, ובנוסף שעבוד חלקי על קרקע שמחזיקה רוזבאד ברומניה. ביולי חתמה בלו-רוז, שרוזבאד מחזיקה במחצית ממניותיה, על מזכר הבנות לא מחייב עם יזם נדל"ן להקמת 150 יחידות דיור על הקרקע.

לרוזבאד קופה מצומקת של כ-200 אלף שקל בלבד, לאחר שהציגה בסוף מארס 2015 גירעון של 102 מיליון שקל בהון העצמי, בשל הפסד מצטבר של 322 מיליון שקל. כך, שכדי לפרוע את החוב לנושים היא תידרש להלוואות נוספות מצד בעלת השליטה ביילסול, בה מחזיקים בירן ב-80% ו-ויסמן ב-20%.