חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) הודיע היום (ב') ליו"ר המפלגה נפתלי בנט כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כחבר כנסת. מגל מסר לבנט כי הוא בטוח שאין במעשיו היבט פלילי, אולם הוא מבין שיש אנשים שנפגעו מהתנהלותו בעבר, ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת. 

בנט, השוהה במסע הסברה בארה"ב, עודכן בהחלטה ומסר כי "קיבלתי את הודעת ההתפטרות של ינון, זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך בו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר, והוא יוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו". 

שרת המשפטים, איילת שקד, מסרה בלקוניות כי "נטילת האחריות הערכית של ינון מגל היא מעשה ראוי ולא שכיח במחוזותינו".

בבית היהודי חשו היום תחושת הקלה עם הודעתו של ח"כ ינון מגל על החלטתו להתפטר מהכנסת, לאחר שבשבוע האחרון הופעל על בנט מכבש לחצים להרחיק את עצמו ממגל. עם זאת, חברי הסיעה קיבלו הוראה שלא להתבטא בנושא, ורובם אף לא הגיע לכנסת. מתוך 11 חברי הסיעה הופיעו במשכן רק חמישה.

בשיחות סגורות אמרו חברים בסיעה כי הם מברכים על הצעד של מגל, בתקווה שהמהלך יסיר מהם את המבוכה. 

עתה מחולל מאבק במפלגה קרב על מחליפו של ינון. בעוד על-פי הרשימה הבא בתור להצטרף לשורותיה הוא חבר הכנסת לשעבר אבי וורצמן, מעדיף בנט את הבא אחריו, מנכ"ל המפלגה ניר אורבך. בין בנט לוורצמן עבר בפריימריז של המפלגה חתול שחור, ובנט מנסה למנוע ממנו להצטרף לחבריו במשכן. בפני בנט, שהתפטר באחרונה מהכנסת כחלק מהחוק הנורווגי, עומדת האפשרות לחזור למשכן, ובכך למנוע את כניסתו של וורצמן.

מהלך שכזה יחייב את בנט קודם כל להתפטר גם מהממשלה, להישבע כחבר כנסת - ורק אז לקבל את סמכויותיו כשר החינוך בחזרה, ולכן סביר להניח שהוא יוותר על התהליך ויעדיף לשכנע את וורצמן להישאר מחוץ לחיים הפוליטיים. אם בנט ייכשל במאמציו, הוא יקבל חבר כנסת לעומתי ברשימה.

בתוך כך, נזכיר כי רק אתמול (א') דווח בערוץ 2 כי אישה רביעית התלוננה נגד מגל על הטרדה מינית לכאורה. מדובר באישה שעבדה בעבר עם מגל במקום עבודה שאינו אתר וואלה! ופנתה למערכת חדשות 2 לאחר שראתה את ההתקפות וההכפשות על הנשים האחרות שפרסמו פוסטים נגד מגל.

לדבריה, היא לא יכולה לעמוד מנגד - והרגישה צורך לחזק אותן ואת האמינות שלהן ולומר שגם לה זה קרה.