לאחר הודעתו של ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) על פרישתו מהכנסת בצל פרשת ההטרדות המיניות, התגובות בפוליטיקה לא מאחרות להגיע. ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) אמרה כי "ינון מגל עזב - אורן חזן הוא הבא בתור".

לדברי ח"כ שפיר, "טוב שמגל החליט לפרוש. צריך להעביר מסר חד וברור שאין מקום בכנסת ישראל לנציג ציבור שפוגע ורומס את כבודו של אדם אחר. אני רוצה לחזק את הנשים שבזכות האומץ שלהן להיחשף האמת יצאה לאור. רחלי רוטנר והנשים הנוספות שנאלצו לספוג בנקודה כל כך רגישה הכפשות אישיות ואיומים, הביאו את כנסת ישראל למקום טוב יותר ופחות חשוך, והציבו רף ליושר מידות שראוי שיהיה לנציג ציבור. הכנסת לא יכולה להיות סבלנית כלפי מטרידנים, כפי שהיא לא יכולה להיות סבלנית כלפי מי שמשפילים אנשים עם מוגבלות, כמו אורן חזן. אני מקווה שהוא הבא בתור לפנות את מקומו לחבר כנסת ראוי יותר".

גם יאיר לפיד (יש עתיד) התייחס למגל וחזן, ואמר כי "מגל עשה את ההחלטה הנכונה, הגיע הזמן לסגור את הקרקס. לא צריך בכנסת ח"כים שמטרידים מינית, לא צריך בכנסת ח"כים שמעליבים אנשים עם נכויות, צריך להחזיר לבית המחוקקים את כבודו, ועשינו היום צעד אחד בכיוון הזה".

 

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), התייחסה להודעת הפרישה של מגל בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה כי "נטילת האחריות הערכית של ינון מגל היא מעשה ראוי ולא שכיח במחוזותינו".

ח"כ מירב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה: "ממש לא שמחה על הנסיבות אבל ינון מגל עשה את המעשה הנכון. כבוד לנשים שהיה להן האומץ לשבור את השתיקה ולקדם אותנו עוד צעד לעולם ללא פגיעה מינית".

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, שהייתה הראשונה לקרוא למגל לקחת אחריות ולאפשר את חקירה בנושא, אמרה כי "כעת יתאפשר למערכות החוק והאכיפה לבדוק את הנושא כנדרש. אני מברכת על ההחלטה, ענן כבד הוסר מעל הכנסת. אני לא חושבת שצריך לרקוד על הדם. יש שלטון חוק בישראל וצריך לתת לו לעשות את עבודתו. כולי תקווה שלא ניתקל עוד במעשים מהסוג הזה, בטח ובטח שלא בקרב מחוקקים".

יו"ר מפלגתו של מגל, נפתלי בנט, מסר לאחר הודעתו של מגל, כי "קיבלתי את הודעת ההתפטרות של ינון, זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך בו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר ויוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו".