התפתחות דרמטית בפרשת טרור יהודי שנאסרה לפרסום

בימים האחרונים, בעקבות מספר דיונים ביטחוניים, הושגה התקדמות באחת מפרשות הטרור היהודי שהסעירו את המדינה לאחרונה ■ בשלב זה הוטל צו איסור פרסום, שעפ"י ההערכות יוסר בימים הקרובים

תפנית משמעותית בפרשה שהסעירה את ישראל: לאחרונה חלה תפנית דרמטית ומשמעותית באחת הפרשות שמטופלות באחרונה על-ידי מערכת הביטחון.

בהתפתחות, לה שותפים משטרת ישראל והשב"כ, הייתה שורה של דיונים, ומהם נוצרה התקדמות משמעותית. בשלב זה הוטל צו איסור פרסום על פרטי הפרשה.

על-פי ההערכות, צו איסור הפרסום יוסר בימים הקרובים, ואז יהיה אפשר לדווח על הפרטים החדשים. יש להדגיש כי מדובר במפנה דרמטי באחת הפרשות המסעירות בתקופה האחרונה. הפרקליטות ובתי המשפט לא אישרו לפרסם פרטים נוספים.

רק לפני כמה ימים קצין בכיר בצה"ל טען כי כוחות הביטחון הצליחו לסכל מספר פעולות של קבוצות טרור יהודי. "מתקיים מאמץ מתמשך לחשוף את מבצעי הפשעים השונים. סיכלנו פעולות של טרור יהודי, גם בשבועות האחרונים", אמר הקצין.

בתחילת חודש אוגוסט האחרון הורה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, למערכת הביטחון לנקוט אמצעים תקיפים, בהם צווי מעצר מינהליים, נגד חשודים בטרור יהודי. בין ההנחיות השונות, גם מעצר מתסיסים ומסיתים לביצוע פשעי שנאה.

עד להנחיות על מעצרים אלה התקשו הרשויות להשיג נגד חלק מהמסיתים ראיות בבית המשפט. יעלון הנחה לדרוש את מעצר החשודים במעשי הטרור גם בהיעדר ראיות מספיקות ולהפעיל "יד קלה" בבקשת המעצר.