קורוס של עידן עופר ממשיכה לייצר הפסדים כבדים

למרות הפסדים באיי.סי פאואר וקורוס - החברה האם קנון רשמה רווח של 165 מיליון דולר ברבעון השלישי, בזכות רווח חשבונאי של 210 מיליון ד' מחלוקת מניות טאואר כדיבידנד בעין

איי.סי פאואר וקורוס, שתיים משלוש ההחזקות העיקריות של חברת קנון , הציגו ברבעון השלישי של 2015 תוצאות כספיות חלשות. איי.סי פאואר, שמפעילה תחנות כוח לייצור חשמל באמריקה הלטינית ובישראל, הציגה ירידה חדה בהכנסות וברווח הגולמי, בעוד שקורוס, שמייצרת ומוכרת בסין את מכוניות צ'רי פרי פיתוחה, המשיכה להציג הפסדים כבדים, למרות הצמיחה בהכנסות.

עם זאת, קנון עצמה סיימה את הרבעון השלישי ברווח נקי של 165 מיליון דולר, בזכות רווח חשבונאי של 210 מיליון דולר שרשמה כתוצאה מחלוקת מניות טאואר כדיבידנד בעין לבעלי מניותיה.

מדוחות קנון, שבשליטת עידן עופר, שפורסמו אתמול, עולה כי איי.סי פאואר, שקנון מחזיקה במלוא מניותיה, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 336 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את עיקר הירידה רשמה החברה בגין פעילותה בישראל (הפעלת תחנת הכוח במישור רותם) בשל הפחתת תעריפי החשמל על ידי רשות החשמל בינואר ובאוגוסט השנה.

לדברי החברה, מחירה הממוצע של יחידת מגה-ואט חשמל ירד ברבעון ל-87 דולר, לעומת 114 דולר ברבעון המקביל.

נוסף על כך, נרשמה ירידה של 40% בהכנסות, ל-41 מיליון דולר, ממכירת חשמל באיים הקריביים, אל מול עלייה של 9% ממכירת חשמל בפרו, ל-114 מיליון דולר, ועלייה של 11% בהכנסות במדינות מרכז אמריקה, ל-92 מיליון דולר. הירידה הכללית בהכנסות גררה את איי.סי פאואר להציג נפילה של 20% ברווח הגולמי ל-66 מיליון דולר, וצניחה של 25% ברווח מפעולות רגילות ל-48 מיליון דולר. לאיי.סי.פאואר תשקיף פתוח לקראת הנפקה ראשונה של מניותיה בארה"ב.

מיזם הרכב הסיני קורוס, שקנון מחזיקה ב-50% ממניותיו, רשם ברבעון השלישי הכנסות של 61 מיליון דולר, צמיחה של 61% בהשוואה לרבעון המקביל. במהלך הרבעון מכרה קורוס 3,667 מכוניות, פי 2 מברבעון המקביל. אלא שלמרות הצמיחה בהכנסות, סיימה קורוס את הרבעון השלישי בהפסד של 78 מיליון דולר.

נכון לסוף ספטמבר היו בידי קנון מזומנים בשווי של 16 מיליון דולר, וחובות של 116 מיליון דולר. באותה תקופה החברה משכה 110 מיליון דולר מתוך קו אשראי של 200 מיליון דולר שקיבלה מהחברה האם לשעבר, החברה לישראל, לצורך מימון המשך ההשקעות בקורוס. לטובת אשראי זה שיעבדה קנון לחברה לישראל 60% ממניות איי.סי פאואר שבידיה.

בחודש שעבר הסכימה קנון להזרים לקורוס עוד 43 מיליון דולר, ולערוב להלוואות נוספות שתיטול יצרנית המכוניות מהבנקים בהיקף של 27 מיליון דולר, לשם המשך התמיכה בפעילותה ההפסדית. הזרמה לקורוס ומתן ערבות בהיקפים זהים ביצעה גם צ'רי, שותפתה הסינית של החברה לישראל, שמחזיקה במחצית השנייה של מיזם הרכב.

קנון מציינת בדוחות כי לקורוס נדרשת נזילות גבוהה ביותר לצורך מימון הוצאות התפעול שלה, שירות החוב והמשך ההשקעות ההוניות (פיתוח קווי ייצור ועוד), וכל עוד לא תירשם קפיצה מהותית במכירות (אם בכלל), היא תמשיך להידרש למימון חיצוני. עוד נכתב בדוחות, כי קורוס מחפשת מקורות מימון אפשריים אחרים, שעשויים לדלל את החזקותיה של קנון בה.

קורוס סיימה את הרבעון השלישי עם חובות פיננסיים של 1.3 מיליארד דולר, וגירעון של 80 מיליון דולר בהון העצמי. לחברה הפסדים צבורים בהיקף של 1.1 מיליארד דולר.

הכנסות איי.סי פאואר
 הכנסות איי.סי פאואר