קרן נוי במו"מ לרכישת חוות הרוח של אפקון תמורת כ-60 מ' ש'

המוכרים, אפקון וד"ר אלי בן דב, ייצאו מהשקעתם בחוות הרוח שהקימו עם כ-10 מיליון שקל כל אחד

אנרגיה / צלם: פוטוס טו גו
אנרגיה / צלם: פוטוס טו גו

קרן נוי מנהלת מגעים לרכישת הבעלות בחברת אפקון אנרגיית רוח תמורת 60 מיליון שקל. חברת אפקון החזקות , שבשליטת משפחת שלמה שמלצר ז"ל, דיווחה היום (ד') לבורסה על המגעים למכירת החזקותיה באפקון אנרגיית רוח (51%) בתמורה לסכום של 50 מיליון שקל (כולל החזר הלוואות בעלים של כ-40 מיליון שקל).

בד-בבד ימכור את החזקותיו גם ד"ר אלי בן דב, המחזיק ביתרת מניות אפקון אנרגיית רוח (49%), תמורת 10 מיליון שקל. העסקה (ככל שתיחתם) תהיה כפופה למספר תנאים מתלים ביניהם רכישת מלוא ההחזקות (משני בעלי המניות), קבלת רישיון קבוע ואישור הפעלה לפרויקט.החברה הנרכשת מחזיקה בפרויקטים להקמת טורבינות רוח לייצור אנרגיה בהיקף כולל של 21.3 מגוואט, בקיבוצים מעלה גלבוע ודגניה.

אפקון דיווחה בעבר על השלמת סגירה פיננסית בהיקף של כ-200 מיליון שקל להקמת שתי חוות הרוח - חוות גלבוע וחוות סירין (בדגניה). המימון לפרויקטים עומד על 200 מיליון שקל, כאשר בנק הפועלים העניק הלוואה של 160 מיליון שקל והיתרה היא הלוואת בעלים שהעמידה אפקון. החווה בסירין תכלול 11 טורבינות בהספק מותנה של 9.35 מגוואט, וזו בגלבוע תפעיל 14 טורבינות בהספק של 11.9 מגוואט.

אפקון, העוסקת בעיקר בביצוע פרויקטי תשתית, מערכות אלקטרומכניות, תקשורת, בקרה ואוטומציה, נסחרת בשווי של יותר מחצי מיליארד שקל. קרן נוי הינה מהשחקנים הגדולים בתחום האנרגיה המתחדשת ופרויקט זה יצטרף לסדרה של החזקות בתחום האנרגיה המתחדשת במספר תעשיות ביניהן אנרגיה סולארית (פוטו-וולטאית ותרמו-סולארית), ייצור חשמל מפסולת ואנרגיית רוח.

הקרן הוקמה בשנת 2011 ע"י פיני כהן, רן שלח וגיל-עד בושביץ ומנהלת מאז כ-4.5 מיליארד שקל. בין המשקיעים הבולטים של הקרן ניתן למצוא את מנורה, בנק הפועלים, מגדל, אלטשולר שחם, מיטב-דש, הפינקס, עמיתים, אינפיניטי, ילין לפידות, הלמן אלדובי, קופות הגמל של בנק לאומי.