סולאראדג' זינקה ב-17.1% מעבר לשווי של מיליארד דולר

העלייה במניה, כמו גם של חברות אחרות בסקטור, נובעת מהחלטה בבית הנבחרים האמריקאי להארכת הסובסידיות לאנרגיה סולארית עד שנת 2023

ברק אובמה בחוות אנרגיה סולארית בנבדה / צילום: רויטרס
ברק אובמה בחוות אנרגיה סולארית בנבדה / צילום: רויטרס

נמשכת התנודתיות במניית סולאראדג' : אתמול המניה זינקה ב-17.1% בנאסד"ק, והחברה עקפה שוב את רף מיליארד הדולר בשווי השוק שלה. מחזור המסחר במניה אתמול היה גבוה כמעט פי 5 מהממוצע.

סולאראדג', שפועלת מהרצליה, עוסקת בפיתוח וייצור של מערכות לייעול הפקת חשמל מאנרגיה סולארית. החברה נוסדה בשנת 2006 ומנוהלת על-ידי אחד ממייסדיה, גיא סלע. במארס גייסה סולארדג' כ-126 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק, במחיר של 18 דולר למניה, ובשיאה היא נסחרה בחודש יוני במחיר של 42.2 דולר למניה (לעומת 25.75 היום).

לאחרונה המניה נסחרה במגמה שלילית בעיקר, ואף ירדה אל מתחת למחיר ההנפקה, בין היתר בשל סנטימנט שלילי למניות הסקטור, בשל ירידת מחירי הנפט ועל רקע קשייה הפיננסיים של חברה אחרת מהתחום, SunEdison. אלא שאתמול נסחרו מניות הסקטור, וביניהן גם סולאראדג', בעליות חדות. כך למשל, מניית SunEdison זינקה ב-25.5%, מניית SolarCity קפצה ב-34.1%, מניית Sunrun הוסיפה לערכה 22.6% ומניית Enphase Energy התחזקה ב-38.6%.

בדרך לעוד "הסכם היסטורי"

הזינוקים במניות הסקטור מיוחסים להתקדמות בחקיקה חיובית בארה"ב עבור חברות האנרגיה החלופית: לאחר דיונים בין שתי המפלגות, אתמול הוחלט בבית הנבחרים להאריך את תוקף הסובסידיות שניתנות לפרויקטים מתחום אנרגיית הרוח והאנרגיה הסולארית עד שנת 2023. ההחלטה עדיין דורשת אישור של בית הנבחרים והסנאט האמריקאי, וחתימה של הנשיא ברק אובמה על החוק. לפי פרסומים בארה"ב, תוקף הסובסידיות היה אמור לפוג בסוף 2016, דבר שהיה פוגע כמובן בחברות העוסקות בתחום.

חברת SolarCity, ספקית אנרגיה סולארית שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 5.2 מיליארד דולר, פרסמה אתמול דיווח רשמי ובו היא מבכרת על ההסכם ודוחקת בפוליטיקאים לאשר את החוק. בדיווח מוזכר ההסכם ההיסטורי שהושג בפריז בנוגע לאקלים העולמי, וכולל גם תמיכה באנרגיה נקייה. "שימוש באנרגיה נקייה הוא הצעד החשוב ביותר לטיפול בשינויי האקלים והגנת הדורות הבאים", מסר מנכ"ל SolarCity, לינדון רייב.

ברבעון הפיסקאלי הראשון של שנת הכספים 2016, סולאראדג' רשמה הכנסות של 115 מיליון דולר, צמיחה של 71.8% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי שלה זינק כמעט פי 6 ל-14.4 מיליון דולר והיא עברה לתזרים חיובי מפעילות, בסך 5.9 מיליון דולר. אנליסטים המסקרים את מניית סולאראדג', מציבים לה מחיר יעד ממוצע של 29.5 דולר, שלאחר הזינוק של אתמול מהווה פרמיה של 14.6% על מחיר השוק.

מניית סולאראדג'
 מניית סולאראדג'