איש יחסי הציבור רני רהב הגיש תביעה אישית על לשון הרע בסך רבע מיליון שקל נגד העיתונאי יוסי מזרחי, זאת לאחר שמזרחי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו סטטוס שלדברי רהב מכפיש אותו.

יש לציין כי למרות שמזרחי הוא איש חדשות 2, התביעה שהוגשה אתמול (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב היא תביעה שמכוונת אליו באופן פרטי.

אתמול כתב מזרחי בעמוד הפייסבוק שלו סטטוס שלשונו: "ב'אולפן שישי' פרסמנו את מרבית החומר שאספנו במשך שנתיים על התנהלות השר סילבן שלום. הקפדנו לעוות קול, לטשטש דמויות ולהשמיט פרטים מזהים. מאחרי התוכנית התברר שלא רק אנחנו עבדנו בשישי. בשעת לילה מאוחרת התקשר לקולגות שלי יחצ"ן מוכר המקורב לשר שלום והתחנן שיגלו לו את זהות הנשים. סקרנות? נדודי שינה? עניין אישי? סיוע לשר? לכו תדעו".

למרות שמזרחי לא נקב בפוסט בשם היחצ"ן, הוא צירף אליו את תמונתו של רהב. כעבור מספר שעות הוריד מזרחי את הפוסט.

רהב, באמצעות עו"ד שי אליאס, טוען כי מזרחי "לא פעל לפי כללי האתיקה העיתונאית". לדבריו, "בפני הקוראים הוצג התובע ככזה אשר פועל לחשוף את פרטי המתלוננות, בין השאר מתוך סקרנות או סיוע לשר, כלומר לאור היכרות שבין התובע לשר סילבן שלום כנטען בפרסום, הוא פועל לחשוף את המתלוננות ומתחנן שיימסרו לו פרטים אלה, במטרה להשפיע על המתלוננות".

לדברי רהב, "העובדות שהובאו בפרסום הן שקריות ולא נכונות".

רהב מתאר בתביעתו כי פנייתו הייתה רק בהודעת SMS, "בלילה של ה-18.12.15, בו ביקש לדעת מי העיתונאית שצעקה על המתלוננת. התובע מעולם לא ביקש לדעת מי המתלוננת, וגם פנייה זו נעשתה תוך דיסקרטיות מלאה ויחסי אמון עם אותו קטן, שהתפתחו במשך 30 שנה של עבודה".

רהב מסר בתגובה ל"גלובס" כי "נמאס לי שכל אחד כותב בפוסט שלו מה שהוא רוצה, ללא בדיקה אם זה אמת או שקר. במקרה הנ"ל זה שקר וכזב, ולמרות ניסיונות להסביר למר יוסי מזרחי שהוא טועה טעות מרה וחמורה, הנ"ל התרצה רק לאחר כמה שעות והוריד את הפוסט שלו, אבל הנזק נעשה.

"לא אתן לאף אדם במדינה הזו לפגוע בשמי, כי השם שלי זה מה שיש לי בחיים, ומי שיפגע בו בשקרים - אני לא אהסס ואתבע אותו. החוק הוא חוק שאמור להגן על כל אזרח במדינת ישראל".

יוסי מזרחי מסר: "אסור לפחד מהפחד, גם לא מיחצ"ן המקורב לסילבן וג'ודי שלום".

גורם בחדשות 2 מסר כי "זהו ניסיון מכוער להלך אימים על עיתונאי באופן אישי על פרסום פוסט בפייסבוק. מוזר שרני רהב, שהתקשר לבקש מידע לאחר החשיפה ב'אולפן שישי', לא ציין את חברותו עם סילבן שלום ואשתו ג'ודי".