אחת המלחמות השיווקיות המרתקות בשוק הרכב מתנהלת בנתיב צדדי של שוק רכבי היוקרה. הלוחמים הם בני הדור הצעיר של האלפיון הישראלי העליון והנשק הוא דגמי הביצועים הקיצוניים של הגרמניות הקומפקטיות.

מדובר בכלי משחית, שנראים כמו רכבי האצ'בק תמימים למדי אך מצוידים ב-300 כוחות פלוס-מינוס, מאיצים ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ומגיעים ללא קושי ל-250 קמ"ש - לפני הביקור במוסך השיפורים. הקרב העיקרי בזירה הזו מתנהל בין חסידי אאודי S3 לבין חסידי גרסאות M הקומפקטיות של ב.מ.וו, כאשר לאחרונה הצטרפו לזירה גם גרסאות AMG45 של מרצדס.

מדובר בשוק של עשרות מיליוני שקלים בשנה: ב-11 החודשים הראשונים של 2015 נמכרו בפלח הזה כ-116 מכוניות במחיר ממוצע של כ-310 אלף שקל לפני תוספות.

המצטרפת החדשה ביותר היא הגרסה האחרונה של M135, שמבוססת על סדרה 1 החדשה. המפרט כולל פגושים עם כונסי אוויר עמוקים ומודגשים בחרטום, צבע כחול-מטאלי ייחודי למותג, חישוקי 18 אינץ' בגוון טיטניום, מפלטים כהים והסמלים המוכרים של חטיבת M. את רוב הפריטים הקוסמטיים הללו ניתן להזמין במסגרת גם בגרסאות הצמחוניות של הסדרה, אבל את יודעי הדבר ומעריצי הז'אנר אי-אפשר להטעות: הם מזהים מיד שמדובר בדבר האמיתי.

תא הנוסעים עבר את הטיפול המוכר של חטיבת M, שכולל מושבי ספורט עמוקים יותר, ריפוד איכותי, הגה ודוושות בעיצוב מיוחד ושלל פריטים קוסמטיים, אם כי הופתענו לגלות, שברף המחיר הזה לא מקבלים מושב נהג חשמלי. גם מסך המולטימדיה נטול המגע של ב.מ.וו מתחיל להרגיש מיושן ביחס למערכות המתקדמות של ימינו. פרט לכך, זה אותו תא מרווח ושימושי לארבעה מבוגרים של סדרה 1 העדכנית.

אבל אנחנו ב-M135, וכשבחרטום נמצא מנוע עם הספק משודרג של 326 כ"ס ומומנט של 45 קג"מ, לאף אחד אין זמן או מוטיבציה להסתכל על מסך המולטימדיה. חטיבת M החלה את דרכה כיחידת פיתוח מנועי המירוצים של ב.מ.וו והיא לא שכחה את המורשת, אפילו עם תיבה אוטומטית ושלל אלקטרוניקה בטיחותית. במצב הספורטיבי המנוע מפיק יללה מרגשת, שלוקחת אותך היישר למסלולי ה-DTM של גרמניה, והתאוצות בהתאם. התאוצה מעמידה ל-100 אורכת 4.9 שניות, אבל יותר מרשימות הן תאוצות הביניים, שגורמות לפרקי האצבעות להלבין מסביב להגה.

 

אפשר להזמין גם הנעה לכל הגלגלים, אבל בשביל זה יש אאודי S3. חסידי ב.מ.וו מכירים ומוקירים את ההנעה האחורית, שלאחר ניתוק חלק מהבקרות האלקטרוניות במצב "ספורט פלוס" הופכת את המכונית למכונת דריפטינג מסמרת שיער. הוסיפו למתכון היגוי כבד ומדויק, מתלים שמעניקים אחיזת כביש גבוהה מבלי להעניש את הנוסעים בקשיחות יתר ובלמי ספורט משודרגים. נערו היטב, הוסיפו כמה קוביות קרח לצינון המוח וקיבלתם קוקטייל, שעולה ישר למרכז העונג במוח. כמובן, בסוף כל קוקטייל שכזה מחכה האנג אובר ובמקרה דנן מדובר בתג מחיר של 320 אלף שקל, שהחזיר אותנו למציאות עם כאב ראש. אולי בגלגול הבא.