תשובה: "מחויבים להביא את הגז בהקדם; בטוח שיש עוד גז ונפט"

התבטאות ראשונה של תשובה מאז אישור מתווה הגז: "קבוצת דלק תהפוך לשחקן חשוב במשק האנרגיה העולמי" ■ מתאר את הגז כ"גשר חשוב ליצירה משותפת ולבניית שלום בינינו לבין שכנינו"

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק , אומר בכנס אנליסטים שערכה קבוצת דלק הבוקר (א') בבורסה בת"א כי הוא מחויב למשק הישראלי ולספק את הגז ל-2,000 מפעלים המחכים לו, וכמו כן הביע ביטחון שעוד גז יימצא במים הכלכליים של ישראל.

"כמי שמחויב למדינת ישראל, לחברה הישראלית כולה ולמשקיעים, המחויבות שלנו היא להביא את הגז הטבעי בראש ובראשונה ל-2,000 מפעלים ישראליים שממתינים לפיתוח מאגרי הגז, ליצרני החשמל המקומיים ולמשק הישראלי כולו", אמר תשובה בהתייחסות ראשונה מאז שרה"מ נתניהו חתם על סעיף 52 שהוציא לפועל את מתווה הגז.

"אחרי כל העיכובים שהיו עד היום בפיתוח לוויתן, עכשיו, לאחר שראש ממשלת ישראל חתם על המתווה, ולאחר שהקבינט, הממשלה, וכנסת ישראל - אישרו אותו, עכשיו אנו יוצאים לדרך ומתחילים בהגשמת החזון של קבוצת דלק. חזון שיהפוך את הקבוצה לשחקן חשוב גם במשק האנרגיה העולמי".

לדברי תשובה, "מבחינת עולם האנרגיה, האזור שלנו הוא בעל פוטנציאל גדול ואדיר להספקת אנרגיה למקומות רבים בעולם. אני מאמין כי קיימות עוד רזרבות נפט וגז רבות שטרם נתגלו בכל האזור - בישראל, קפריסין, מצריים ובמקומות רבים נוספים. ככל שאלו יתגלו ויפותחו, ויהיו יותר מאגרים, כך יגברו שיתופי הפעולה באזור, בין המדינות והחברות. הדבר יגדיל את הרווחיות שלהן ויהווה גם גשר חשוב ליצירה משותפת ולבניית שלום בינינו לבין שכנינו".

תשובה הוסיף כי "משק האנרגיה של ישראל ישתנה וייהנה כתוצאה מהגברת השימוש בגז טבעי. הגז שזורם לשוק המקומי מפחית את זיהום האוויר, מייצר הכנסות למדינה ומחזק את כלכלתה. המשך התפתחות שוק האנרגיה שלנו יביא בסופו של דבר לביסוס הצריכה ממקורות מקומיים ולהכנסות אדירות שיתרמו לחינוך, רווחה, תשתיות בריאות ויצירת אלפי מקומות עבודה חדשים".

 

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו הציג בכנס את תכנית העבודה של שותפויות הגז דלק קידוחים  ואבנר  לשנת 2016 ואמר כי "שנת 2016 תהיה שנת המפנה של תעשיית הגז הישראלית. שנה של עשייה וקידום פיתוח תגליות הגז. במהלך השנה הקרובה נפעל לקדם עמידה בשורה של אבני דרך - מחתימה על חוזי ייצוא אזוריים, קבלת מימון ואופטימיזציה של תכניות הפיתוח, כאשר היעד הוא קבלת החלטת השקעה לפיתוח לוויתן והרחבת פרויקט תמר בהקדם האפשרי".

לדברי אבו, "אנו ניצבים בפני הזדמנות אזורית ייחודית - בשנת 2016 יחל ייצוא הגז הישראלי לירדן, אל מפעלי ים המלח הירדניים, ויונחו היסודות לביסוס משק הגז הישראלי והאזורי לעשרות השנים הקרובות, תוך הבטחת ביטחון אנרגטי למדינת ישראל".

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור סקר את ההתפתחויות בתעשיית האנרגיה הגלובלית. לדברי תדמור, "השינויים בשוק האנרגיה העולמי והצניחה במחיר הנפט מייצרים הזדמנות השקעה ייחודית וחד פעמית לקבוצת דלק ולשותפויות, בישראל ובעולם. עכשיו הזמן להיערך לשינוי במגמת מחירי הנפט, לפעול לקידום תכניות הפיתוח בישראל ולייצוא הגז ולקידום החזון של הפיכת קבוצת דלק לשחקן אנרגיה בינ"ל תוך ניצול ההזדמנויות לרכישת נכסי נפט בחו"ל".