גבר שנטש את אשתו ישלם לה 10,000 ש' מזונות בחודש

התשלומים כוללים גם את חלקו של הבעל לשעבר במשכנתא המשותפת ■ האישה טענה: הוא מרוויח 27 אלף שקל בחודש; הבעל ניסה לטעון כי הוא מרוויח רק 12 אלף שקל בחודש

גירושין  / צילומים: גלובס tv
גירושין / צילומים: גלובס tv

גבר שמתגורר ועובד בשנים האחרונות באחת המדינות באפריקה, וביקש להתגרש מאשתו שמתגוררת בישראל, ישלם לה מזונות אישה בסך 10,000 שקל בחודש - כך קבע בית המשפט לענייני משפחה בראשון-לציון.

בני הזוג נשואים 23 שנה. האישה הכירה את הגבר, נוצרי על-פי דתו, בבולגריה, והם נישאו שם בנישואים אזרחיים שלאחריהם עברו להתגורר בישראל. לבני הזוג יש ילדה משותפת בת 22, המתגוררת עם האם. במהלך השנים רכשו בני הזוג בית פרטי במושב, שמימונו נעשה רובו ככולו בכספי האישה.

האישה, שיוצגה בבית המשפט בידי עו"ד רות דיין וולפנר, טענה כי לפני כ-6 שנים הודיע לה בעלה כי קיבל עבודה באחת ממדינות אפריקה והחליט לעבור להתגורר שם. לדבריה, המתח, הבדידות והעול הכלכלי שהיו כרוכים בהחלטה הזו של הבעל, שלא דאג לשלוח לה כסף ולתמוך בה בצורה רצופה וסדירה, גרמו לה למצוקה קשה. מצוקה זו, לדבריה, השפיעה עליה גם בריאותית, וב-2011 היא עברה התקף לב ובעקבותיו שני צינתורים. בעקבות האירועים הללו, טענה האישה, הידרדר מצבה הבריאותי, והיא נאלצה להפסיק לעבוד.

לפני כשנה, טוענת האישה, חזר בעלה לאפריקה והודיע לה בשיחת טלפון כי הוא מעוניין להתגרש, וכי אין בכוונתו לשלוח לה כסף ממשכורתו. לטענתה, הודעתו של הגבר הותירה אותה "שבורה וחסרת אונים אל מול המציאות העגומה אליה נקלעה". 

מאוחר יותר, במארס 2015, קיבלה האישה בדואר תביעת גירושים שהגיש נגדה הגבר בבולגריה, שגם נגדה היא נאלצת בימים אלה להתמודד באמצעות עורך דין מקומי.

לנוכח המצב, האישה הגישה תביעה לקבלת מזונות זמניים מהבעל וציינה את גובה משכורתו בסביבות 6,000 -7,000 דולר בחודש (23,400-27,300 שקל). הגבר, מצידו, טען כי משכורתו רחוקה מסכומים אלה ועומדת על 12,000 שקל בלבד. עוד טען הגבר כי אינו חייב לאישה מזונות, מאחר שהוא מנהל נגדה הליך גירושים בבולגריה.

השופטת חני שירה דחתה את טענות הגבר, כיוון שלא תמך את סכומי השתכרותו בתלושי משכורות, וקיבלה את טענות האישה, שהציגה חוזה העסקה על סך 6,500 דולר. למרות שהחוזה לא היה חתום, השופטת קבעה כי הוא משמש אינדיקציה לסכומים אותם מרוויח הבעל. לאור זאת נקבע כי על הבעל לשלם לאישה מזונות בסך 10,000 שקל בחודש, הכוללים גם את תשלומי המשכנתא בהם הוא צריך להשתתף.