צפו: איירבוס חשפה מטוס שפותר את בעיית הג'ט-לג

הכירו את מטוס ה-"XWB A350" החדש של איירבוס, שעשוי לחולל מהפכה בתחום התעופה: מציע פתרון חדשני לבעיית הג'ט-לג בטיסות וכולל חידושים פורצי דרך בגוף המטוס ובכנפיים שלו

יצרנית המטוסים האירופית איירבוס השקיעה 15 מיליון דולר בפיתוח סדרת מטוסים חדשה בשם "XWB A350", המתגאה במטוסים קלים יותר, בעלי צריכת דלק נמוכה יותר והנדסה אווירודינמית מתקדמת יותר לעומת הדורות הקודמים של מטוסים מסחריים.

אבל עבור נוסעים פוטנציאליים כל זה לא משנה כמו הבשורה הבאה: המטוסים החדשים תוכננו להקל על אחת מתופעות הלוואי המטרידות ביותר של טיסות - הג'ט-לג.

למרות שאין פתרון מוחלט לעובדה שאנחנו נוסעים ברחבי העולם במהירות רבה יותר מאשר היכולת שלנו להסתגל לזמן המקומי, ובסופו של דבר מוצאים את עצמנו ערים ונמרצים בשעה שלוש בבוקר - מטוסי "XWB A350" מתגאים בכמה חידושים מרכזיים המתמקדים בהשלכות הלא נעימות הללו של טיסות ארוכות - ממערכות תאורה חדשניות ועד חומרי בנייה חדישים.

אסטרטגיה אחת כדי להפחית מלכתחילה את חומרת הג'ט-לג היא לנסות להשתלט על מחזור השינה הטבעי של הגוף, שתואם את שעות הזריחה והשקיעה.

במהלך היום הגוף שלנו מייצר רק כמויות מזעריות של מלטונין - ההורמון שגורם לנו להרגיש עייפות, וככל שכמות האור קטנה יותר, עולה רמת המלוטנין שהגוף מייצר.

בגלל שקצב הייצור של ההורמון משתבש כשאנחנו חוצים במהירות אזורי זמן מרובים, מטוסי ה-"XWB A350" צוידו בתאורת LED שמשנה את טמפרטורת הצבע של האור במהלך הטיסה ומחקה למעשה את התנהגות אור השמש במהלך היממה.

המערכת מסוגלת לייצר לא פחות מ-16.7 מיליון שילובים של צבעי אור שונים, אותם ניתן להגדיר לכל אורך הטיסה או לפי אזורים זמן שונים, ובכך לסייע לגוף להתאים את עצמו מהר יותר לשעות של היעד אליו מיועדת הטיסה.

יתרונות נוספים של המטוסים החדשים הם גוף רחב יותר, שמשמעו מושבים רחבים באינץ' אחד יותר מאשר המושבים הסטנדרטיים במחלקת התיירים, וכנפיים שתוכננו כך שיפחיתו רעשים - ושתוכננו בהשראת כנפיים של ציפור.

המטוסים נכנסו לשוק לראשונה בתחילת 2015 ונחתו לאחרונה בארצות-הברית כחלק מצי המטוסים של קטאר איירווייס.