יחידת העלית הבריטית, SAS, ממשיכה לספק לנו סצנות הוליוודיות מהלחימה נגד דאע"ש. צלף של היחידה הצליח לחסל חוליה של שלושה מחבלים שהתכוננו לשלוח מחבל מתאבד בעיר רמאדי שבעיראק. הצלף, שמתואר בכלי התקשורת הבריטים כאחד מהצלפים הכי טובים של היחידה, עשה זאת עם רובה בארט 0.5, כשירה בהם דרך קיר בעובי של כ-25 סנטימטר ממרחק של קילומטר.

לא קיים הרבה מידע על פעילות של יחידות מיוחדות בסוריה ועיראק, אולם מהמעט שפורסם עולה כי הצלף, נגד בדרגתו, הוא חלק מצוות של לוחמי יחידת ה-SAS, שסופחו ליחידות צבא עירק כ"יועצים". במהלך הקרב על רמאדי הם התמקמו בעמדות הפיקוד ונקודות שולטות, ומשם סייעו לכוחות הלוחמים של צבא עיראק.

במהלך הלחימה הצליחו צוותי סיור ומודיעין לאתר את החוליה של דאע"ש באחד מהמבנים, ובתחילה שקלו המפקדים לחסל אותם בתקיפה אווירית או ירי של רקטות על הבניין -אפשרויות שנפסלו עקב חשש מפגיעה באזרחים.

נגד מהיחידה שפיקד על אחד מהצווים העלה את הרעיון של לירות בהם דרך החומה. בשלב הזה הצלף התמקם על בניין אחר שממנו ניתן לצפות על היעד, במרחק של 1,000 מטר משם. הוא השתמש בקליעים חודרי שריון ש"גרמו לכאוס ביעד". לאחר מכן הסתערו לשם החיילים של צבא עיראק, ולדבריהם הקליעים שירה הצלף ממש קרעו את הגופות של אנשי דאע"ש והחריבו את העמדה בה נפגעו.

בכלל נראה שהצלפים של ה-SAS ממשיכים לספק כותרות, ובחודשים האחרונים חשף הצבא הבריטי עוד מספר פעולות צליפה מרשימות של היחידה בעיראק ובסוריה. באחד המקרים קליע שירה אחד מהצלפים שלהם הרג שני מחבלים כשיצא מראשו של אחד ופגע במחבל שעמד לידו.