הבליץ נמשך: פרוטרום רוכשת חברה אמריקאית ב-20 מיליון ד'

לאחר 12 רכישות ב-2015, פרוטרום ממשיכה באסטרטגיית הצמיחה המהירה ורוכשת חברה להפקת חומרי גלם תזונתיים טבעיים

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

מסע הרכישות של פרוטרום  לא עוצר: לאחר שדיווחה אשתקד על 12 רכישות, מודיעה הבוקר (ג') החברה כי רכשה 100% ממניות חברת Grow האמריקאית בתמורה לכ-20 מיליון דולר. הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית המותנית בביצועיה העסקיים של Grow במהלך שנה ממועד הרכישה. העסקה מומנה באמצעות חוב בנקאי.

בנוסף, מדווחת פרוטרום כי השלימה אתמול את רכישת 75% ממניות AMCO הפולנית, המתמחה בפתרונות טעמי Savory ייחודיים.

Grow נוסדה בשנת 1977 ולה ידע רב שנים ושיטות ייצור ביו-טכנולוגיות להפקת חומרי גלם תזונתיים טבעיים בעלי ערכים בריאותיים המוכחים מדעית, והנתמכים במחקרים קליניים, המשפרים מהותית את הספיגה בגוף האדם של ויטמינים, מינרליים ונוטריאנטים חיוניים אחרים. על לקוחות Grow נמנות חברות תוספי תזונה, תרופות טבעיות, מזון פונקציונאלי, קוסמטיקה וטעמים מהמובילות בתחומן והיא מציגה קצבי צמיחה מרשימים, מעל קצב צמיחת השווקים בהם היא פועלת.

ל-Grow מרכז מו"פ שיווק ומכירות ואתר ייצור בניו ג'רזי, ארה"ב. בעלי החברה, ובראשם מנכ"ל הפעילות המכהן גם כמדען הראשי שלה, שהוא חוקר בעל שם בתחום ושנות ניסיון רבות, יצטרפו לשדרה הניהולית של פרוטרום בתחום חומרי הגלם הטבעיים הייחודיים.

נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום אורי יהודאי מציין היום כי "פרוטרום ביצעה בשנתיים האחרונות מהלך אסטרטגי משמעותי לחיזוק מעמדה כיצרנית עולמית מובילה של חומרי גלם טבעיים ייחודיים. רכישת Grow משתלבת היטב באסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחיות שלנו תוך העמקת והרחבת הפעילות של פרוטרום בתחום הצומח של תוספי תזונה טבעיים ייחודיים ושימוש בטכנולוגיות ייחודיות להפקתם. נמשיך להשקיע בהרחבה מהותית של פעילותנו הגלובלית בתחום חשוב וצומח זה, הן באמצעות רכישות אסטרטגיות והן על ידי שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות, מכוני מחקר וחברות הזנק לפיתוח חומרי גלם טבעיים חדשניים".