המ-לט מרחיבה פעילות באסיה: רוכשת חברה סינית בכ-15 מ' ד'

החברה הסינית, המעסיקה 222 עובדים, מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב שסתומים ומחברים לחברות סיניות בתחומי תחנות כוח גרעיניות, רכבות, תעשיית הפטרוכימיה הנפט והגז, וחברות לבקרת תהליכים אחרות, באמצעות חוזים ארוכי טווח

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

חברת המלט , הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מחברים, שסתומים ומערכות לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות, מבצעת את הרכישה הגדולה בתולדותיה. 

החברה דיווחה היום על חתימה על הסכם לרכישת 100% ממניות חברת Jiangsu Xinghe valve, חברת מחברים ושסתומים הממוקמת במחוז Jiangsu בסין, תמורת כ-15 מיליון דולר. תשלום נוסף בגובה של עד ל-3.35 מיליון דולר ישולם למוכרים בהתאם לביצועי החברה במהלך השנים הבאות. 

בהמ-לט, הנשלטת בידי קרן פימי ומנוהלת בידי המנכ"ל אמיר וידמן, מציינים כי השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים שונים כגון אישור הרשויות בסין, חתימת הסכם שיווק ומכירה וחתימת הסכם שותפות והסכם שיווק. אלה, מעריכים בהמ-לט, יושלמו עד ה-30 באפריל השנה. הנהלת המ-לט מתכננת לשלם את תמורת העסקה באמצעות ניצול קווי האשראי שלה. 

החברה הסינית, המעסיקה 222 עובדים, מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב שסתומים ומחברים לחברות סיניות בתחומי תחנות כוח גרעיניות, רכבות, תעשיית הפטרוכימיה הנפט והגז, וחברות לבקרת תהליכים אחרות, באמצעות חוזים ארוכי טווח. 

החברה הסינית הציגה הכנסות של כ-19 מיליון דולר ב-2014, עם EBITDA של כ-3 מיליון דולר ורווח נקי של כ-1.6 מיליון דולר. היא פועלת כחברה בת של קבוצת Xinghe . 

בהמ-לט מציינים כי הפעילות של Xinghe Valve דומה לפעילות המאפיינת את עסקי הליבה של המ-לט. להערכת הנהלת החברה, היכולות הדומות של שתי החברות יאפשרו להמ-לט להרחיב את דריסת הרגל של החברה בשווקי אסיה ולחזק את מעמדה התחרותי בעולם על בסיס אופטימיזציה של יכולת הייצור. 

וידמן ציין כי "הרכישה תרחיב את פעילותנו הגלובלית ואת יכולות הייצור שלנו לסין ולשווקים אחרים באסיה, ובעולם בכלל". ל-Xinghe Valve רקורד מוכח של יכולות ייחודיות בייצור שסתומים ומחברים לתעשייה ולתחום האנרגיה הגרעינית. הרכישה תאפשר לנו לחדור לתעשיות מתפתחות נוספות בסין כמו האנרגיה הסולארית, ותעשיית המוליכים למחצה הצומחת במהירות, תוך שימוש בפלטפורמת הייצור של החברה הסינית". 

שווי השוק של המ-לט בבורסה עומד על כ-393 מיליון שקל. מניית החברה ירדה ממחיר של 39 שקל בחודש מרץ אשתקד ל-28.2 שקל כיום.