הבורסה ננעלה בירידות חדות; אלון רבוע כחול זינקה ב-34%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל ■ חשיפת "גלובס": ביג ומגה אור מציעות במשותף לרכוש את רבוע כחול נדל"ן ■ מניות דורי קבוצה ודורי בניה קרסו בצל הודעת גזית גלוב

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה שלילית מובהקת בצל ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. גם הבורסות באירופה נסחרו היום במגמה שלילית בולטת, בעוד בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת תוך תנודתיות גבוהה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

 

התנודתיות בנפט מדאיגה את השווקים, לאחר שהשבוע ירד מחירו של הזהב השחור אל מתחת לרף ה-30 דולר לחבית, לראשונה מאז דצמבר 2003.

 

פעילי השוק בעולם כולו מנסים לתמחר את קצב העלאות הריבית בארה"ב, לאחר שבשלהי 2015 העלה הפד את הריבית בארה"ב לראשונה מזה כעשור, זאת בניגוד למגמה העולמית של הרחבות מוניטריות. אמש פורסם ספר הבז', שבודק את הפעילות הכלכלית ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב. מהדוח עולה כי הצמיחה הכלכלית נמשכת בקצב מתון. הדוח מתאר תמונה מעורבת. מחד, מגזרי הייצור, החקלאות והאנרגיה ממשיכים לדשדש, בעוד סקטור הצרכנות והנדל"ן ממשיכים לצמוח בקצב סביר.

בינתיים, עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, עם השפעה ברורה על שאר השווקים: עונת דוחות סבירה ומעלה עשויה לעודד את הפעילים להשאיר בצד את הדאגות באשר לכלכלת סין, בעוד שעונה חלשה עשויה להצית גל מכירות.

חברת ביג  מרכזי קניות וחברת מגה אור מציעות במשותף לרכוש את רבוע כחול נדל"ן . ל"גלובס" נודע כי שתי החברות העבירו לאלון רבוע כחול החברה האם של רבוע כחול נדל"ן, הצעה לרכוש את השליטה בחברה תמורת 1.65 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

בתוך כך, בוטלה הישיבה שנקבעה להבוקר בין נציגי מגה , הספקים הגדולים וה הסתדרות. המשמעות: הזמן אוזל למגה והיא עלולה לבקש בקרוב הקפאת הליכים שמשמעותה סגירת הרשת בפועל. לפי הערכות, ההחלטה לבטל את הפגישה היא בניסיון ללחוץ על הספקים הגדולים לתת עוד זמן ולהמשיך לספק סחורה לרשת השיווק הכושלת. הספקים דורשים תשלום במזומן. נציין את החברה האם אלון רבוע כחול , שנפלה אתמול בשיעור דו-ספרתי.

מניית אל על  צנחה. המניה מרכזת בימים האחרונים מחזורי מסחר גדולים משמעותית ברקע התנודתיות במחירי הנפט, פקטור המשפיעה ישירות על התוצאות הכספיות של חברת התעופה.

מניות דורי בניה  ודורי קבוצה  נפלו היום בבורסה לאחר שגזית גלוב  החליטה למעשה לנטוש את דורי ולמכור את החברה בבורסה. הבוקר דיווחה דורי בניה לבורסה כי כל חברי הדירקטוריון שלה התפטרו מתפקידם, והיא תפעל למנות דירקטורים חדשים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]