כיל רכשה 15% מחברת פוספטים סינית תמורת 250 מיליון דולר

בכך מחזקת החברה הישראלית את הברית האסטרטגית במסגרת מיזם הפוספט המשותף בסין

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

כיל הודיעה היום (ו') על השלמתה של רכישת 15% מהונה של Yunnan Yuntianhua, החברה האם של קבוצת Yunnan Phosphate Chemicals, יצרנית סלע הפוספט המובילה באסיה והשותפה של כיל במיזם הפוספט בסין.

חברת YTH, הנסחרת בבורסת שנחאי, הנפיקה לכיל 199,249,088 מניות חדשות בהנפקה פרטית, לפי 8.24 יואן למניה, בהיקף של כ-250 מיליון דולר. ההשקעה אושרה על ידי משרד המסחר הסיני וכן על ידי רשות ני"ע הסינית.

במסגרת השותפות האסטרטגית עם YTH, תשולב הנהלת כיל בדירקטוריון YTH וכן בוועדה מקצועית מיוחדת שתוקם על מנת לייעץ בפיתוח עסקי הפוספט. בנוסף, תוכל כיל למנות תפקידי מפתח ב-YTH ובשתי חברות בנות. צעדים אלו יאפשרו לכיל לעקוב אחר קידום פעילות הפוספט ולתרום לצמיחתה ולרווחיותה. 

במהלך חמש השנים הבאות, מתכננות כיל ו-YTH לבנות מפעלים ולהגדיל את עתודת החומצה הזרחתית הלבנה של המיזם המשותף פי שלושה. בנוסף, השותפות במיזם הקימו פלטפורמת מו"פ בתחום הפוספט בקונמינג שבמחוז יונאן, לפיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשניים מבוססי פוספט, עבור המיזם המשותף וכן עבור כל אחת מהשותפות.

מנכ"ל כיל סטפן בורגס ציין כי "אנו שמחים על השלמת ההשקעה ב-YTH, ורואים בה מרכיב מרכזי בשותפות האסטרטגית שלנו עם החברה. ההשקעה האסטרטגית מעמיקה את יחסינו עם YTH, ואנו מאמינים כי השותפות שלנו בהנהגת החברה תסייע לתרום לניהול יעיל של המיזם המשותף".