מתבצרים: פדיונות של כ-160 מ' ש' בקרנות הנאמנות המנייתיות

קצב הפדיונות בקרנות המסורתיות עלה בשבוע שעבר לעומת השבוע הקודם והסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

גל הירידות בשוקי המניות בעולם, אשר מושפעים בעיקר מהמשך הירידה החדה במחיר הנפט והחששות מההתפתחויות בכלכלת סין, ממשיך להשפיע על תעשיית קרנות הנאמנות. המגמה השלילית בשוקי המניות השפיעה לרעה גם על אגרות החוב הקונצרניות שסיכמו את השבוע שעבר בירידות שערים.

בעקבות המימושים הכבדים, קצב הפדיונות בקרנות המסורתיות עלה בשבוע שעבר לעומת השבוע הקודם והסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל, בהובלתן של קרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה. מתחילת השבוע שעבר, תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה פדיונות של כ-1.4 מיליארד שקל, המתחלקים לפדיונות של כ-190 מיליון שקל בקרנות הכספיות, כ-990 מיליון שקל בקרנות המנוהלות וכ-250 מיליון שקל בקרנות המחקות . זאת בהתאם לאומדנים וההערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

הקרנות המנייתיות רשמו פדיונות שהסתכמו בכ-160 מיליון שקל בהמשך לגל המימושים במדדי המניות הגלובליים, המתחלקים לפדיונות של כ-50 מיליון שקל בקרנות מניות בארץ ושל כ-110 מיליון שקל בקרנות מניות בחו"ל . לראשונה מזה שבועות, גם הקרנות הגמישות הצטרפו למגמה וסיימו בפדיון, זעיר אמנם, של  כמיליון שקל.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, כגון קרנות 10/90, המשיכו בשבוע השני של השנה החדשה במגמת הפדיונות ( 525 מיליון שקל), עלייה חדה של כ-230% בקצב הפדיונות לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש קרנות אג"ח כללי איבדו כ-680 מיליון שקל.

אגרות החוב הממשלתיות ממשיכות במגמה החיובית: מדד ממשלתי כללי רשם בשבוע שעבר עלייה של 1% בהובלת האג"חים הארוכות. למרות זאת, קצב הפדיונות בקרנות אג"ח מדינה עלה מעט ביחס לשבוע הקודם ונאמד בכ-500 מיליון שקל. בשל האווירה השלילית בשוק , קרנות אג"ח קונצרני עברו בשבוע שעבר לפדיונות, הנאמדים בכ-35 מיליון שקל, אך למרות זאת הן שומרות על גיוס חיובי של כ- 65 מיליון שקל מתחילת החודש.

הקרנות הכספיות ממשיכות לפדות כ-190 מיליון שקל - ירידה קלה בקצב הפדיונות מהשבוע הקודם . מנגד, נרשמו גיוסים של כ-60 מיליון שקל בקרנות השקליות , אשר הכפילו פי 2 את קצב הגיוסים שלהם . מתחילת החודש הקרנות השקליות גייסו כ-90 מיליון שקל. קרנות אג"ח חו"ל רשמו פדיונות של כ-45 מיליון שקל - ירידה חדה בקצב הפדיונות מן השבוע שעבר , זאת בעקבות פיחות השקל אל מול הדולר שנרשם מתחילת החודש.