פרופ' זליכה מסרב לחשוף את שכרו כיועץ לוועד עובדי מגה

זליכה על ההסדר שמאפשר למנכ"ל ברוקמאייר לקבל שכר של שנתיים ובונוס ב-2 מ' ש' אחרי 8 חודשים בלבד: "הוא הסכים ל-80 א' ש' בחודש, זה לא בשמיים" ■ "הבטחתי לו שאם יצליח במשימה הוא יקבל בונוס שמן במידת האפשר"

בזמן שנחשפים יום לאחר יום הבונוסים ששולמו לראשי מגה הקורסת, בוועד העובדים של הרשת מסרבים לחשוף את השכר שמשולם לפרופ' ירון זליכה כיועץ מיוחד לוועד, מאז יוני 2014.

אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה, הסביר ל"גלובס" כי הוועד חתום על "הסכם סודיות" מול זליכה, ולכן אפילו עובדי הרשת המאוגדים אינם רשאים להיחשף אל המספרים.

גם פרופ' זליכה הבהיר: "אני בעד שקיפות, אבל ממתי מפרסמים שכר על ייעוץ? השאלה שלכם לא לגיטימית".

על-פי הערכות, מדובר בסכום שהצטבר לכדי כמה מאות אלפי שקלים עד היום.

שכרו של זליכה, צריך לומר, משולם מקופת ועד העובדים ולא מקופת הרשת. בתקופה האחרונה העסיק הוועד גם את השופטת בדימוס ורדה אלשיך, המתמחה בפירוק ובמצבים כלכליים מיוחדים. גם במקרה שלה, יו"ר הוועד מסרב לחשוף את שכרה: "השופטת אלשיך מועסקת לתקופה מוגבלת של כמה חודשים בלבד, ואילו פרופ' זליכה מלווה אותנו כבר זמן רב, ותאמין לי שהוא שווה כל אגורה, אין מה לעשות".

לדבריו, הוועד במגה משלם לפרופ' זליכה פחות מכל שאר הלקוחות שלו, וזאת בשל מה שהוא מגדיר ה"התקציב העלוב של הוועד". אלי טוען כי "זליכה נרתם לחלוטין לטובת העובדים, מגיע באהבה לישיבות גם במוצאי שבת, ואם שכרו היה מחושב פר שעה, היית מבין שהוא מרוויח גרושים".

לדבריו, "אם לא היינו שוכרים מישהו ברמתו של זליכה, היו עובדים עלינו בעיניים. הרי את כל הסיפורים על עסקאות בעלי עניין ואת כל 'הג'יפה' הוא חשף". עוד הוא מציין כי שכר היועצים אושר כמקובל בוועדות הכספים והביקורת של הוועד.

זליכה: "מגיע למנכ"ל"

פרופ' זליכה סירב להתרגש היום (ג') מהפרסומים על כך שמנכ"ל מגה, רביב ברוקמאייר, זכאי לשכר של שנתיים מלאות גם אם יסיים בקרוב את תפקידו לאחר 8 חודשים בלבד. "אמנם אני והוועד לא ידענו שכך סיכמה איתו קבוצת אלון, אבל גם אם כך אכן הדבר, אני חייב לומר ביושר - בנסיבות הקיימות זה מקובל, וזה מגיע לו".

זליכה מסביר: "אביגדור קפלן ואני, כנציג העובדים שהם בעלי מניות פוטנציאליים, חיפשנו מנכ"ל חדש. התקשינו מאוד למצוא מועמד מתאים, ונדרשנו למאמצים כבירים עד שמצאנו את רביב, שאכן היה מצוין וביצע תוכנית הבראה למופת.

"סגרנו איתו על שכר של 80 אלף שקל בחודש, שזה לא נחשב שכר גבוה, וזה הרבה פחות ממה שקיבלו קודמיו, והבטחתי לו שאעשה ככל יכולתי כדי שאם הוא יצליח במשימה, הוא יקבל בונוס שמן. מה זה בונוס שמן? שמן כמיטב האפשרות והסבירות. נדרש ממנו אומץ בלתי רגיל לעזוב משרה בטוחה, כאשר השכר ששילמנו לו לא בשמיים".

לדברי זליכה, הוא ועובדי מגה מלאי הערכה לברוקמאייר על כך שהצליח להביא את החברה לאיזון תפעולי, שזה התנאי החיוני וההכרחי לכך שהנאמנים ימכרו את מגה כעסק חי וכמקשה אחת.

"כמובן שאני מסייג את כל מה שאמרתי אם יתברר שעצם המינוי של נאמנים לחברה מקנה לברוקמאייר שכר של שנתיים. לדעתי אין סיבה שהמנכ"ל לא יישאר בתפקידו במקביל למינוי הנאמנים, כך גם מקובל, ומצדי ומצד העובדים, נשמח שהוא יישאר גם עוד 10 שנים. כמובן שאם הוא יעזוב עכשיו, אז שכר של שנתיים צריך לבוא במקום הבונוס שהבטחנו לו".

- למה כשזה נוגע למנהלים, אי-אפשר לשנות את חוזה ההעסקה ולדבר על תנאים שהשתנו? הרי גם לעובדים הכי חלשים קיצצו בשכר.

"אכן הסכמנו לקיצוצי שכר כואבים ולפיטורים של אלפי עובדים, אבל גם שכר המנכ"ל בגובה 80 אלף שקל היה חלק מאותם תנאים שהשתנו, זה היה שכר נמוך בהרבה מזה ששולם בעבר. לא ידעתי שהבטיחו לו שכר לשנתיים, אבל אני מספיק כן וישר להגיד שאין לי ולעובדים שום טענה כלפי זה".

- עסקאות בעלי העניין ומשיכת הדיבידנדים מצד הבעלים הם לדעתך מה שאפשר לכנות "כשר אבל מסריח"?

"מבחינתנו זה ממש לא כשר. דרשנו הבוקר מהנאמנים להגיש תביעה נגד כל הדירקטורים שכיהנו בשנת 2013 בגין הדיבידנדים שחילקו, והתחייבנו להגיש תמיכה וסיוע לנאמנים ככל שצריך, לרבות עזרתה של ורדה אלשיך, זאת כדי להחזיר את הדיבידנדים לקופה של מגה".