אושרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בבית הכרם בירושלים

במסגרת התוכנית מוצע להרוס ארבעה בנייני מגורים (רחוב הארזי ם מספר 8 עד 14) הכוללים 154 דירות ישנות ולבנות במקומן 401 דירות חדשות ב-13 בנייני מגורים חדשים בני 5 עד 19 קומות

הוועדה המחוזית במחוז ירושלים אישרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בבית הכרם בירושלים. מדובר בתוכנית "מתחם הארזים", תוכנית המתייחסת לרחוב הארזים בבירה בשכונת בית הכרם. במסגרת התוכנית מוצע להרוס ארבעה בנייני מגורים (רחוב הארזים מספר 8 עד 14) הכוללים 154 דירות ישנות ולבנות במקומן 401 דירות חדשות ב-13 בנייני מגורים חדשים בני 5 עד 19 קומות.

נכון להיום בנויים ארבעת הבניינים הישנים בחזית רחוב הארזים כאשר בעורף המגרש קיימת רצועת שצ"פ (שטח ציבורי פתוח). במסגרת התוכנית מוצע לבנות שישה בנייני מגורים נמוכים בני שש קומות כל אחד בחזית הפונה לרחוב ועוד שבעה בניינים נוספים מאחוריהם, בעורף המגרש, בניינים שיהיו בגובה של בין 10 קומות ל-19 קומות.

התכנית במתחם החלה את דרכה כיוזמה של הדיירים, ולימים נוצר הקשר עם העירייה, אשר לקחה על עצמה את קידום התכנית, תוך מעורבות התושבים. נציין כי המתחם הוכרז בעבר כמתחם להתחדשות עירונית ונכון להיום חברת מוריה היא זו המנהלת את הפרויקט במסלול רשויות מקומיות של משרד הבינוי והשיכון.

עוד במסגרת התוכנית מוצע לשלב בבנייני המגורים חזית מסחרית נקודתית על רחוב הארזים ולבנות שתי כיתות גן לשימוש ציבורי. הפרויקט כולו ישורת על ידי חניון תת קרקעי, ובמסגרת הרחבת רחוב הארזים יוכשרו 70 חניות לאורכו.

מהוועדה המחוזית נמסר היום כי היא מברכת על קידום התכנית "המציעה מתחם מגורים ראוי ואטרקטיבי, תוך שיפור משמעותי בהנגשת שטח ציבורי פתוח סמוך לכלל תושבי השכונה. בנייני המגורים המוצעים משתלבים באופן מיטבי בשכונה הקיימת, שומרים על גובה ונפח בנייה שכונתי מקובל על חזית הרחוב ומסמנים באופן ברור את גבול הבינוי העירוני על ידי שורת בניינים גבוהים על קו התפר שבין העיר לעורף הפתוח הסובב אותה".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה התייחס להפקדת התוכנית ואמר: "אנו מברכים על אישור תכנית הארזים ורואים בכך צעד חשוב בקידומו של הפרויקט כולו. זה פרויקט יוצא דופן שכן הדיירים יזמו אותו והתארגנו בצורה מרשימה. לתפיסתנו, אין ספק שפרויקט בו הדיירים מתארגנים באופן עצמאי באמצעות מינהלת יהיה ישים יותר. המודל שלנו הוא לסייע למינהלות התושבים הבאות בתור לממש את הפרויקט שלהן".