נחשפה המשקיעה בחברת ההיי-טק הישראלית שגייסה 80 מ' ש'

קלארידג' ישראל הזרימה לחברת ההיי-טק הישראלית גיגה ספייס טכנולוגיות 47 מיליון שקל תמורת כ-16% ממניותיה, במסגרת סבב גיוס לחברה שהסתכם לכ-80 מיליון שקל

עודד טל, מנכ``ל קלארידג` ישראל / צילום: סטודיו תומאס
עודד טל, מנכ``ל קלארידג` ישראל / צילום: סטודיו תומאס

נחשפה המשקיעה החדשה בחברת גיגה ספייס טכנולוגיות. מדובר בקלארידג' ישראל שהזרימה לחברת ההיי-טק הישראלית 47 מיליון שקל תמורת כ-16% ממניותיה, במסגרת סבב גיוס לחברה שהסתכם לכ-80 מיליון שקל. את יתרת הגיוס השלימו משקיעים קיימים בחברה, ביניהם קרן BRM של האחים אלי וניר ברקת, FTV ואינטל קפיטל.

קלארידג' ישראל היא שותפות בין Claridge Inc., הפמילי אופיס של משפחת סטיבן ברונפמן (בנו של צ'רלס ברונפמן), ו- Caisse de Depot et Placement du Quebec - CDPQ), המתמקדת בחברות צמיחה בעלות יתרון טכנולוגי.

גיגה ספייסס מהרצליה, שהוקמה ב-1999 בידי נתי שלום, כיום מנהל הטכנולוגיה הראשי שלה, מנוהלת בידי זאב ביקובסקי. החברה מפתחת ומשווקת פתרונות טכנולוגיים מבוססי GRID המאפשרים עיבוד, שיתוף והפצת נתונים בכמויות גדולות ובקצבים מהירים.

גיגה מתמקדת בפיתוח פלטפורמות תוכנה ל-pure-play orchestration ו-data scalability בסביבות ענן, ועם לקוחותיה העיקריים נמנות חברות מתחומי הפיננסים, הטלקום, הסחר האלקטרוני ושירותי הבריאות. הגיוס הנוכחי, שמשקף לחברה שווי של כ-363 מיליון שקל (אחרי הכסף), ישמש להאצת פיתוח המוצרים, קידום הפצת הטכנולוגיה בעולם והגדלת מערך המכירות הגלובאלי.

ההשקעה בגיגה ספייס היא הראשונה של קלארידג' ישראל מאז השיקה את פעילותה במחצית שנת 2015, והיא נמצאת כיום בשלבים שונים של מגעים עם מספר חברות צמיחה ישראליות נוספות.

לדברי מנכ"ל קלארידג' ישראל, עודד טל, גיגה ספייסס היא חברה בעלת פעילות מוכחת ורצינית, לקוחות איכותיים, יתרון טכנולוגי וכזו שנמצאת בעמדה מצוינת לממש הזדמנויות צמיחה משמעותיות.

משקיעה נוספת בגיגה ספייסס, שלא השתתפה בסבב הגיוס הנוכחי, היא שותפות המוחזקת בידי שתי חברות בורסאיות, פורמולה ויז'ן (51%) וקרדן ישראל (49%). השותפות החזיקה עד כה ב-15.6% מגיגה ספייסס ובעקבות ההשקעה החדשה תדולל אחזקתה ל-12.7% בלבד.

לפני שלושה ימים דיווחה קרדן כי כיום רשומה אחזקתה העקיפה בגיגה ספייסס לפי שווי של 0 שקלים (בשיטת השווי המאזני), וכי לאור הגיוס החדש היא תבחן את השלכותיו החשבונאיות על רישום ההחזקה בספריה.

ההחזקה בגיגה היא האחרונה שנותרה מרשימה של חמש החזקות שהיו בידי השותפות המוגבלת בעת שקרדן ישראל רכשה 49% ממנה (באמצעות החברה הבת קרדן טכנולוגיות) בדצמבר 2006, מידי חברת ההשקעות בטכנולוגיה פורמולה ויז'ן, שבשליטת דני גולדשטיין.

קרדן שילמה אז כ-90 מיליון שקל לפורמולה ויז'ן, וקיבלה בעקיפין חשיפה לפעילותן של עידית טכנולוגיות, בבילון, FIS תוכנה, טרנסטק קונטרול וגיגה ספייסס. בתחילת 2008 מימשה השותפות את ההחזקה בבבילון, וקרדן זכתה לתשלום של כ-18 מיליון שקל.

בהמשך אותה שנה נגרעה השקעה נוספת מהתיק, אם כי באופן מאכזב יותר, כאשר טרנסטק נכנסה לפירוק ובעלי מניותיה איבדו את השקעתם.

ב-2012 ביצעה השותפות את האקזיט המרכזי שלה, כאשר מיזגה את עידית ו-FIS לתוך חברת התוכנה הישראלית סאפיינס בעסקת מניות. לאחר העסקה פיצלה השותפות את המניות שהתקבלו בין בעליה, וקרדן זכתה לקבל כ-5.9 מיליון מניות סאפיינס שמומשו מאז תמורת כ-89 מיליון שקל.