הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ה') במגמה חיובית לאחר ירידות שערים בפתיחה, על רקע דבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי, שאמר אחר הצהריים כי ייתכן שינוי במדיניות המוניטרית באירופה על רקע הנפילות בשווקים. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים, כמו גם המסחר בבורסות אירופה.

 

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות, אמר לאחר הודעת מריו דראגי כי "האמירות של דראגי מובילות לעליות בשווקים כי אחרי תקופה ארוכה יחסית שאלו מדממים, המשקיעים חיכו לצעד מצד מקבלי ההחלטות. עם זאת הצעדים שדראגי יכול ליישם הם לא יותר מפלסטר לטווח קצר. כבר בשנה שעברה ראינו כי ההשפעה של הרחבה כמותית באירופה היא קצרת טווח ובוודאי שאינה תומכת בכלכלה הסינית או במחירי הנפט. לכן השווקים ימשיכו להמתין בעיקר לאמירות ולצעדים משמעותיים יותר מצד הממשל הסיני ואנו מעריכים כי אלו אכן יגיעו בזמן הקרוב".

הנפט נפל אמש מתחת לרף ה-28 דולר לחבית - שפל שלא נראה מאז 2003, כשהיום הוא נסחר בתנודתיות ונמצא עדיין נמצא בסביבת מחירים נמוכה מאוד, המעלה חששות כבדים לבריאות הכלכלה העולמית ולאפשרות הריאלית של קשיים פיננסיים של חברות אנרגיה.

נפט וסין, קוקטייל קטלני. הדאגה לבריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ביחד עם מחירי נפט נופלים הובילה לפתיחת השנה הגרועה ביותר בשוקי המניות בהיסטוריה המתועדת.

בשל פתיחת השנה הקשה בשווקים, המשקיעים נוטים להאמין כעת כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית רק פעם אחת השנה - בספטמבר או דצמבר, כך לפי סקר CME FedWatch. זאת, חרף תוכנית הפד להעלות את הריבית 4 פעמים השנה, כשרבים העריכו כי העלאה ראשונה תתרחש כבר במארס.

אל על  הוסיפה להיסחר על רקע התנודתיות העזה במחירי הנפט. המניה מרכזת לאחרונה מחזורי מסחר עצומים.

בית ההשקעות דרקסל-המילטון פרסם אתמול סקירה על טאואר  בעקבות פגישה עם הנהלת החברה ושיחת ועידה עם משקיעים. האנליסט קודי אקרי סבור כי בעקבות שיחת הועידה, טאואר הצליחה להרגיע את חשש המשקיעים בהציגה את הרשימה ההולכת וגדלה של מנועי הצמיחה ויצירת המזומנים שלה. לכן, חוזרים בדרקסל-המילטון על המלצת ה"קנייה" ומחיר היעד של 28 דולר, פרמיה של כ-140% על מחיר השוק.

מנקיינד זינקה היום בחדות לאחר שהודיעה על הסכם שת"פ עם חברת Receptor Life Sciences, במסגרתו השתיים ישווקו בין היתר תרופות לטיפול בכאב.  

הדיווח של מנקיינד מגיע בצל סקירה שלילית מאוד בגולדמן זאקס. מחיר היעד של המניה נחתך לכ-25 סנט בלבד, נמוך בעשרות אחוזים ממחיר השוק הנוכחי. ההמלצה הייתה ונותרה - "מכירה".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]