ת"א ננעלה בעליות קלות; בזק עלתה 2.8%, אל על 1.6%

מגמה שלילית הבוקר בבורסות אסיה - בורסת שנחאי נפלה 6.4%; עליות באירופה ובוול סטריט ■ הנפט עבר לעליות ■ בנק ישראל הותיר את הריבית לפברואר ללא שינוי; מחר החלטת הריבית של הפדרל ריזרב

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') בעליות שערים קלות, לאחר פתיחה שלילית, לאור התאוששות מחירי הנפט היום ובמקביל המדדים בשוקי העולם.

הבוקר ננעלו הבורסות באסיה בירידות שערים ניכרות, כשבורסת שנחאי נפלה ב-6.4%.

 

הנפט "חזר לסורו" אמש ונפל בכ-6%, אך היום המגמה התהפכה לאחר שכוויית רמזה כי מדינות אופ"ק עשויות להגיע להסכמה בנוגע להפחתת תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים.

גם סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, חזרה להטריד את פעילי השוק, ובורסת שנחאי צנחה הבוקר ב-6.4%.

בנק ישראל הותיר אתמול את ריבית חודש פברואר על כנה, ברמה של 0.1%, שפל כל הזמנים ובהתאם לתחזיות המוקדמות.

בהודעת הריבית שפרסם הבנק הוא התייחס למגוון גורמים שהשפיעו על ההחלטה, ביניהם, הסיכונים הניצבים בפני יעד האינפלציה, הסערה שמתחוללת בשוקי ההון, החשש מהאטה בסין וירידת מחירי הסחורות. "לאור התפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, בשער החליפין, וכן במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים, הוועדה המוניטרית מעריכה שהמדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב", נכתב בהודעת הריבית.

ובארה"ב, מחר צפוי הפדרל ריזרב לפרסם את החלטת הריבית. הבנק המרכזי לא צפוי להעלות ריבית בהחלטה הקרובה, אבל בהחלט עשוי לרמוז על מועדים להעלאות הבאות. הפד הודיע בדצמבר כשהעלה את הריבית לראשונה מזה כעשור, שהריבית צפויה לעלות מספר פעמים ב-2016, אבל הטלטלה בשווקים שהוצתה שוב בתקופה האחרונה בגלל סין, עשויה לגרום לו לשנות את סגנון הדיבור בנושא זה. ראשי הבנק המרכזי עשויים גם לחשוף איך מעריכים קובעי המדיניות את הטלטלה האחרונה בשווקים והשפעתה על כלכלת ארה"ב.

 

תיק המניות של בנק ישראל הפסיד "על הנייר" מאות מיליוני דולרים

אל על   הוסיפה להיסחר ברקע הנפילות במחירי הנפט, שכמובן מחיר נפט נמוך טוב לשורה התחתונה של חברת התעופה הישראלית.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]