מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן מדבר למצלמה בתוכנית "אנשים" עם חיים אתגר שתשודר הערב (ה') בערוץ 2 - ופותח פה על מבקרי שכר הבכירים.

"לי מפריע כשאומרים למה אתה מקבל כל כך הרבה כסף", אומר וולדמן. "חצי מהזמן אתה לא בארץ ושליש מהחיים אתה במטוסים ואתה לא עם המשפחה ואתה מקבל החלטות שהן מפחידות ואתה עובד כל הזמן גם כשאתה ישן. ואז... מה זאת אומרת, מי אתם כלל שתגידו כמה בנאדם צריך להרוויח? אלה חברות גלובליות... איך אתם מחליטים?".

בשנת 2014 הסתכמה עלות שכרו של וולדמן ב-2.2 מיליון דולר.

וולדמן התייחס גם למקרה של אביגדור קפלן שקיבל בונוס של כחצי מיליון שקל למרות קריסת מגה - ואז החזיר את הבונוס בעקבות הביקורת הציבורית. "אם הוא היה מציל את החברה?", שואל וולדמן. בהמשך הוא אמר: "כל כך קשה לעשות כסף בעסקים ואנשים לא מעריכים".

וולדמן מתייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואומר: "אפשר לעשות מישראל את המקום הכי טוב בעולם. קודם כל צריך לעשות שלום. זה נראה נאיבי אבל הנה דוגמה: אנחנו מעסיקים 55 פלסטינים, תורמים להרבה מקומות. מעסיקים בשכם ורמאללה. רצינו ללכת אולי לעזה ולהקים שם מרכז פיתוח".

- עזה? כמה זה קרוב למימוש?

"קרוב. אנחנו הולכים על זה".

וולדמן הוסיף: "שלום אתה עושה עם האויבים שלך, עם מי שרוצה להרוג אותך. אני אהרוג כל מי שרוצה לפגוע בי אבל עם כל זה אני רוצה שנחיה בשלום. אני יודע שזה לא פופולרי לומר את זה אבל אנחנו צריכים לא תמיד להגיד מה שפופולרי".

מלאנוקס מפתחת שבבי תקשורת בתקן אינפיניבנד (InfiniBand). טכנולוגיה זו מיועדת להאיץ את תעבורת הנתונים בין שרתים ומערכות אחסון באמצעות מערכות תקשורת. החברה נסחרת כעת לפי שווי של 2 מיליארד דולר, אך בשיאה הייתה שווה 5.4 מיליארד דולר.