כתב האישום בוטל, ושלטי הענק הלא חוקיים לאורך נתיבי איילון הוסרו: בחודש אוגוסט 2014 הוגש כתב אישום נגד חברת נורסטאר מדיה בע"מ ומנהלה משה נור ונגד חברת הכפר הירוק ומנהלה קובי נווה, בגין הצבת 5 שלטי חוצות בסמוך למחלף גלילות בניגוד לחוק.

מכתב האישום שהגישה המדינה עלה כי משנת 2000 הציבה נורסטאר מדיה על קרקע חקלאית, בשטח המוניציפלי של עיריית רמת-השרון, את חמשת שלטי הענק, ובתמורה היא משלמת לחברת הכפר הירוק, החוכרת את הקרקע, עשרות אלפי שקלים מדי חודש.

עוד עלה מכתב האישום כי השלטים כוללים מבני מתכת בשטח 12-27 מ"ר הבנויים על רצפת בטון, נישאים לגובה 15-21 מטר, עטופים בבד פרסום, ולצד כל שלט יש 2-3 עמודי תאורה.

21-15 מטר גובה

למבנים הללו לא ניתן היתר בנייה, והקמתם על קרקע חקלאית מנוגדת לחוק התכנון והבנייה. לפיכך הכפר הירוק וחברת הפרסום הואשמו ב-3 עבירות על חוק התכנון והבנייה וחוק הדרכים (שילוט): שימוש ללא היתר, שימוש בקרקע חקלאית והצבת שלטי פרסום ללא היתר.

בדיון שנערך בעניין ב-18 בפברואר 2015 בבית המשפט השלום בהרצליה טענו הנאשמים להגנה מן הצדק ואמרו כי אפילו עיריית רמת-השרון הייתה בין המפרסמים על השלטים המדוברים. בנוסף טענו הנאשמים לאכיפה בררנית מצד המדינה, שלא אוכפת את החוק במקרים של שלטי פרסום אחרים.

מנגד טענה המדינה כי היא החלה באכיפה כנגד תופעת שלטי הפרסום לאורך איילון, וכי מקרה זה הוא בין המקרים הראשונים בשל היקף הבנייה הבלתי חוקית - 5 שלטי ענק.

הנאשמים הציעו הסדר טיעון, לפיו הם יסירו את השלטים בתוך זמן מוגבל, על-פי צווים אך ללא הרשעה ותוך חזרה של המדינה מכתב האישום.

המדינה קיבלה את ההסדר במטרה לחסוך את המשך ההליך המשפטי הארוך שבמהלכו ימשיכו הנאשמים ליהנות מהכנסות כספיות, ונקבע כי השלטים יוסרו עד 31.1.2016.

חברת נורסטאר ומשה נור הפקידו ערבות בנקאית בגובה 200 אלף שקל להבטחת קיום הצו, ובנוסף הוסכם כי כתב האישום יבוטל, וכי חברת נורסטאר ומשה נור יתרמו סך כולל של 300 אלף שקל לטובת העמותות: אור ירוק (40 אלף שקל), המפעל להכשרת ילדי ישראל (100 אלף שקל), בית הגלגלים (40 אלף שקל), הקו המאחד (40 אלף שקל), יד ביד (40 אלף שקל) והעמותה לילדים בסיכון (40 אלף שקל).

הסדר הטיעון נערך על-ידי עו"ד אשר זליגר מהמחלקה לאכיפת דיני מקרקעין מפרקליטות המדינה.

נכון להיום הנאשמים הסירו את שלטי הפרסומת, ונותרו הפיגומים במקום. בימים הקרובים אמורים הנאשמים להסיר גם את הפיגומים, ואם לא יעשו כן, המדינה תחלט את הערבות הבנקאית שהפקידו ותשכור קבלן מטעמה שיבצע את עבודות ההריסה.

שופט בית משפט השלום בהרצליה, אילן סלע, נתן תוקף של פסק דין להסדר הטיעון.