6 נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו מינית

עדויות 6 נשים הגיעו לידי וואלה! NEWS, לפיהן הוטרדו ע"י איבגי: "הוא כפה נשיקה ודחף לשון לפה", סיפרו שתיים, שאף עברו פוליגרף ■ לא הוגשו תלונות למשטרה ■ איבגי: "מעולם לא פגעתי באדם - גבר או אישה. מצפוני שקט"

משה איבגי/צילום: רוני שיצר
משה איבגי/צילום: רוני שיצר

י', שחקנית תיאטרון וקולנוע, זוכרת היטב את המפגש שלה עם משה איבגי לפני יותר מ-10 שנים, בתחילת דרכה בעולם המשחק. "הייתי בת 23-24", היא מספרת. "התקבלתי לתפקיד משמעותי בסדרה, אפילו כבר התחילו לצלם את ה'מייקינג אוף'. הזמינו אותי לחזרה הראשונה. היינו אמורים להיות אני, הבמאית ואיבגי. פרט לזה שהייתי צעירה, הייתי בתחילת קריירת המשחק שלי, והייתי מאוד חסרת בטחון, אפילו שלפני זה למדתי בבית-ספר למשחק, וכבר היה לי תפקיד בסדרה וגם בסרט".

כך עולה מתחקיר וואלה! NEWS של שגיא בן נון וגלי גינת.

"החזרה הייתה הפעם הראשונה שפגשתי אותו. הוא אמר לבמאית שהוא רוצה לעבוד איתי לבד, והיא יצאה. התפקיד התפרש על 3 פרקים של הסדרה, ובין שתי הדמויות נוצרת מערכת יחסים, שבסוף יש גם נשיקה. ואז איבגי אומר: 'יש את הסצנה שאנחנו מתנשקים, בואי נתאמן עליה'. עכשיו, זה מרגיש לא נוח. אמרתי לו: 'לא נראה לי. נראה לי שלפני זה יש לנו עוד הרבה מה לעבוד על מערכת היחסים'. הוא אמר: 'עזבי אותך, צריך לראות מה הכימיה בינינו', ותוך כדי זה הוא מתקרב אליי, שנינו ישבנו על ספסל, והוא אשכרה כופה עליי את הנשיקה. נשיקה פה לפה. והוא מנסה לדחוף לי לשון ולקרב אותי אליו עם הידיים שלו. ממש דחפתי אותו, הייתי מאוד מאוד נסערת. הוא ישר קם ויצא, ובעצם החזרה נגמרה".

 

בחודשים האחרונים הגיעו לוואלה! עדויות על התנהגות בלתי הולמת של השחקן כלפי נשים שעבדו לצדו. 6 נשים, המסרבות כרגע להיחשף פומבית, טענו כל אחת בנפרד כי השחקן הטריד אותן או נגע בהן בניגוד לרצונן. העדות המאוחרת ביותר מתייחסת למקרה שאירע ב-2013.

גורמים נוספים שעבדו לצדו של אבגי בהפקות סיפרו על תלונות נוספות מצד נשים בהפקה. נשים נוספות עמן דיברנו סיפרו גם הן על התנהגות בעייתית דומה, חלקן באופן מפורט. אולם נשים אלה ביקשו שהסיפור האישי שלהן לא יופיע בכתבה, מאחר שמדובר בתעשייה קטנה, והן חוששות לשמן הטוב ולמקור פרנסתן.

יצוין כי כל הנשים שהעידו בפני וואלה! NEWS לא התלוננו במשטרה. העדויות המלאות שמורות בידי המערכת.

לצד י', אישה נוספת טוענת לנשיקה בכפייה מצד איבגי. שתיהן טוענות כי מיד לאחר המקרה הן פוטרו מעבודתן. מדובר על נשים שאינן מכירות זו את זו, בהפקות שונות, בזמנים שונים. שתיהן נשלחו לבדיקת פוליגרף ויצאו דוברות אמת.

משה איבגי מסר בתגובה לכתבה: "אני רוחש כבוד רב לכל האנשים שעבדו ועובדים איתי. אני המום נוכח הטענות לכאורה המועלות בכתבה. מעולם לא פגעתי בכל צורה שהיא באדם - גבר או אישה. מצפוני שקט".