אפריקה נכסים: ביקושים של 306 מ' ש' במכרז הרחבת אג"ח ו'

המחיר במכרז נקבע מעל המינימום ומשקף תשואה אפקטיבית של 3.82%

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

בזמן שגוברים החששות בשוק מפני הסדר חוב נוסף של חברת ההשקעות אפריקה ישראל , הצליחה החברה הבת שלה, אפריקה נכסים , להרחיב את היקף האג"ח מסדרה ו' שלה. אפריקה נכסים זכתה להתחייבויות מוקדמות מצד משקיעים מוסדיים לרכישת אג"ח בהיקף של 306 מיליון שקל, שמהם קיבלה התחייבויות בהיקף של כ-160 מיליון שקל ע.נ. במחיר של 1,023 שקל לכל 1,000 שקל ע.נ.

מחיר ההנפקה משקף תשואה אפקטיבית של 3.82% והוא גבוה ממחיר האג"ח בבורסה, שעומד כיום על 101.9 אג'. המחיר הסופי ייקבע במסגרת המכרז לציבור, אשר צפוי להתקיים בימים הקרובים. סדרה ו' צמודה למדד עם מח"מ של כ-2.9 שנים. האג"ח דורגו על-ידי חברת מידרוג בדירוג 3A עם אופק יציב, אשר אושרר בשבוע שעבר לקראת הגיוס החדש בהיקף של עד 200 מיליון שקל ע.נ. הסדרה כוללת שעבוד ראשון על מניות החברה הבת אפי אירופה.

אגב, האג"ח הארוכות יותר של החברה (סדרה ז', מח"מ של כ-5.5 שנים) איבדו כ-5% מתחילת השנה, והתשואה עליהן (ברוטו) עומדת היום על 6.8% (צמוד למדד). לחברה יש גם אג"ח מסדרה ה' במח"מ של 1.74 שנים, הנסחרת בתשואה ברוטו של כ-3.6%.

התימוכין לדירוג

כלכלני מידרוג ציינו בדוח לקראת ההנפקה כי הדירוג נתמך, בין היתר, ב-NOI של החברה (הכנסות מנכסים מניבים בניכוי עלויות תפעול), במיצוב הנכסים ובבשלות המקורות לשירות החוב; מיחסי האיתנות הטובים ביחס לרמת הדירוג ; מיציבות, ואף שיפור, בחלק מהאינדיקטורים של תיק הנכסים המניבים, כפי שמשתקפים בשיפור בתפוסות ובחידושי חוזים; מיתרות הנזילות בחברה וממגוון המקורות לשירות החוב, הכוללים גם את התזרים הקבוע, החזרי הון עצמי (ממגזר המגורים), מימון נכסים מחדש ומימושי נכסים. כל אלו תורמים ליכולת שירות החוב בחברה. את ההנפקה מובילות ברק קפיטל חיתום ולידר הנפקות יחד עם פועלים אי.בי.אי, אייפקס הנפקות, אקסלנס חיתום, לאומי פרטנרס חתמים וענבר הנפקות.

אפריקה נכסים פועלת בייזום, בהקמה, בתפעול ובהשכרה של מבנים לתעשייה, למשרדים ולמסחר בארץ ובחו"ל, ונסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-6% בשנה החולפת. זאת לעומת שווי מצומק של כ-330 מיליון שקל בלבד לחברה האם אפריקה ישראל.

החששות מיכולתה של אפריקה ישראל לעמוד בהתחייבויות האג"ח הגדולות שלה, בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל, מתבטאים בתשואות האג"ח בשלוש הסדרות שלה, שנסחרות היום בתשואות "זבל" בטווח של 32%-39%.