"שכחתי להוציא חשבונית": מצעד התירוצים של מעלימי המס

אנשי רשות המסים פשטו על עסקים ומצאו הכנסות לא מדווחות בעשרות אלפי שקלים

מצעד התירוצים של בעלי העסקים שאינם רושמים הכנסות נמשך: במהלך ביקורת של רשות המסים במשרד עורכי דין בירושלים, נמצא צ'ק על סך של 5,900 שקל שלא נרשם בספרי העסק, ועורך הדין טען כי "מדובר בצ'ק דחוי שקיבלתי לפני מספר ימים; כאשר יגיע מועד הפירעון, אני אוציא חשבונית".

בביקורת נוספת שנערכה גם היא במשרד עורכי דין נמצא כי העברה בנקאית בסך 4,500 שקל לא נרשמה בספרי העסק. עורך הדין הסביר: "שכחתי להוציא חשבונית". שני המקרים הועברו לטיפול מחלקת השומה במס הכנסה.

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים קיימו מבצע ביקורת לבדיקת רישום הכנסות בירושלים. במסגרת המבצע נערכו 236 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, גם בשעות לא שגרתיות, ונמצא כי כ-10% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בעקבות מידע שנתקבל ב"קו הצדק", נערכה ביקורת בסוכנות נסיעות בירושלים, ונמצא כי לא נרשמו הכנסות שנתקבלו במזומן בגין טיול לקברות צדיקים. בעלת העסק טענה: "התכוונתי לרשום אחר-כך".

בביקורת שנערכה בעסק לייצור ומכירת פאות, נמצאו דפי עבודה המפרטים סכום העבודה ומה שנתקבל על החשבון כמקדמה. בבדיקה שנערכה נמצא כי לא נרשמו הכנסות של 54 אלף  שקל בספרי העסק. המשך הטיפול במקרה זה הועבר לפקיד שומה חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

עוד בביקורת שנערכה במרפאת שיניים, נמצאו שני צ'קים בסכום של 8,000 שקל שלא נרשמו בספרי העסק; ותגובת בעל העסק הייתה כי "מדובר בצ'קים לפיקדון". הטיפול במקרה זה הועבר למחלקת השומה.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.